shidnyj

    Як створити інтернет-магазин самостійно

    Інтернет сьогодні наповнений віртуальними магазинами. Купити віддалено можна все: від книг, одягу, побутової техніки до дорогого автомобіля або рідкісного антикваріату. Ринок електронної комерції зростає високими темпами, а найуспішніші його учасники щорічно досягають мільйонних оборотів. Статистика вказує на зростання величини середнього чеку онлайн-покупки, активне залучення покупців не тільки з великих міст, а й невеликих населених пунктів, а також широке розмаїття форм оплати і доставки.

    Створити свій інтернет-магазин з нуля сьогодні можна самому і абсолютно безкоштовно – існує безліч сервісів, які підкажуть, як це зробити в короткий термін та з максимальним ефектом. Ідея може бути привабливою, однак в питаннях організації віртуальної торгівлі є свої підводні камені. Розглянемо докладніше плюси і мінуси безкоштовного інтернет-магазину, етапи його організації та можливі альтернативи.

    Чи можна створити інтернет-магазин безкоштовно, та коли це доцільно

    При обмірковуванні ідеї, як зробити інтернет-магазин самостійно і безкоштовно, важливо відразу зрозуміти, що уникнути витрат повністю не вийде. Як мінімум доведеться оформляти реєстрацію ФОП, вносити соціальні збори і податки, оплачувати працю менеджерів з продажу, підтримувати асортимент, логістику.

    Тому під «безкоштовним» віртуальним магазином мається на увазі відсутність витрат на його розробку і наповнення. Найпростіший шлях – це скористатися спеціальними онлайн-конструкторами, які надають прості та зручні інструменти для швидкого створення сайту. Користувач може вибрати один з декількох шаблонів, потрібні йому компоненти і модулі. Він також отримує безкоштовний домен та хостинг.

    Створити інтернет-магазин самостійно можна за кілька годин, в той час як професійна робота над сайтом займає тижні і навіть місяці.

    При всій привабливості дана ідея навряд чи виявиться успішною з комерційної точки зору. Новостворений магазин, швидше за все, буде мати обмежені функціональні можливості. Обмеження можуть бути різного роду аж до неможливості викладки повного асортименту, а це означає автоматичне зниження продажів і прибутку.

    Безкоштовні інтернет-магазини, як правило, не мають оригінального дизайну, що не тільки погіршує сприйняття з боку споживача, а й створює труднощі в просуванні. Масла у вогонь підливає і стороння реклама, яка обов’язково присутня на такому ресурсі. Безкоштовне доменне ім’я буде в кращому випадку третього рівня, що навряд чи «сподобається» пошуковим системам. На довершення може виявитися, що безкоштовноюї є тільки демоверсія сервісу. Для подальшої роботи буде запропоновано придбати обраний пакет послуг за гроші.

    Створення магазину на основі безкоштовних шаблонів має сенс тільки для власників мікробізнесу: продавців домашнього handmade, приватних послуг, наприклад, перукаря, масажиста або майстра з манікюру, а також тих, хто не має далекосяжних планів. Якщо з першого дня необхідний якісний і функціональний продукт, здатний розвиватися і працювати довгі роки, підходити до його розробки необхідно серйозно. За посиланням ви можете прочитати про критерії оцінки інтернет-магазину.

    Можливості онлайн-магазину, створеного «власноруч»

    Детальному вивченню можливостей і характеристик найбільш популярних конструкторів присвячено спільне дослідження CMS Magazine і ADN Digital Studio. Аналітики відібрали 40 готових шаблонів і порівняли їх з ряду параметрів. Результати багато в чому складають картину, яку отримує користувач, що бажає створити свій інтернет-магазин безкоштовно і швидко. Основним критерієм відбору була придатність для роботи з e-commerce, тобто можливість створювати каталоги і підтримка платіжних систем.

    Оцінці підлягали наступні параметри:

    • Домен і хостинг. Практично всі платформи дозволяють використовувати власний, куплений раніше домен. Можливість перенесення сайту на сторонній хостинг в більшості випадків заборонена. Деякі (наприклад, Eshoper) дозволяють зробити це після повного викупу сайту.
    • Створення магазину і додавання товарів. Експерти оцінювали можливість додавання товарів (вручну), редагування полів, настроювання інтерфейсу «під себе». Практично всі платформи отримали негативні оцінки. Більш-менш широкими можливостями мають Tilda, Diafan.Cloud, AdvantShop, Eshoper, InSa les, «Мерчіум», Wix. Ці ж платформи пропонують шаблони, відповідні сучасним уявленням про дизайн інтернет-магазинів.
    • Продажі і способи оплати. Приблизно половина платформ дозволяють створити особистий кабінет користувача, вивести товарні рекомендації («З цим товаром вибирають», «Вам сподобається» і т.д.), надають можливість оформляти знижки і дарувати купони. Вибір способів оплати досить широкий.
    • Просування і аналітика. Більшість платформ володіють власними інструментами аналітики, системами побудови звітів, найбільш «просунуті» платформи (AdvantShop, AllTrades, Eshoper, InSales, Webassyst, uCoz, InSales, Tilda, LPgenerator і ін.) дозволяють редагувати заголовки, описи, ключові слова, метатеги, додавати robots.txt, XML-карту сайту і т.д. тобто, виконувати SEO-оптимізацію.
    • Ціна. Розкид великий і залежить від тарифного плану. Плата може стягуватися подобово або залежати від обсягів продажів. При цьому повний список функцій доступний виключно в платній версії. І тільки найбільш дорогі тарифи не мають обмежень за кількістю додаються товарів.

    Таким чином, очевидний взаємозв’язок: чим повніше функціонал, тим вище ціна за щомісячне користування. Це ще раз підтверджує твердження про те, що самостійно і безкоштовно створити можна тільки найпростіший інтернет-магазин, призначений для тестового користування. Надалі для реалізації розширених рішень доведеться звернутися до тарифів, що передбачає внесення плати, або купувати додаткові модулі.

    Плюси і мінуси безкоштовного рішення

    Очевидно, що головний плюс безкоштовного рішення – це максимальна економія. Ви можете зробити самі все так, як подобається вам, не оплачуючи працю залучених фахівців. Також зможете коректувати налаштування після запуску проекту.

    Але слід бути готовим до очевидних мінусів:

    • слабкий рівень виконання – навіть найбільш продуманий конструктор не замінить досвідом професійних розробників;
    • шаблонність дизайну та складності з просуванням;
    • нестабільність роботи, низький рівень безпеки.

    В результаті, замість зосередження на бізнес-процесах і чинниках зростання прибутку, підприємець займається роботою, в якій розбирається слабо. Набагато краще доручити роботу професійним виконавцям або відмовитися від ідеї власного сайту взагалі та скористатися функціональними платформами, які за помірну плату дають можливість організувати торгівлю на території всієї країни без клопоту по розробці та налаштування.

    Як створити інтернет-магазин самому: покрокова інструкція

    Створення унікального інтернет-магазину можна представити у вигляді схеми, яка включає в себе наступні кроки:

    • Вибір ідеї. Вона повинні бути цікавою, максимально оригінальною і затребуваною.
    • Створення товарного запасу: пошук постачальників з максимально вигідними умовами, розрахунок можливої ціни реалізації, рівня рентабельності, прибутку, визначення позиції щодо конкурентів.
    • Реєстрація ФОП або компанії іншої організаційно-правової форми. Вибір системи оподаткування.
    • Вибір домена, системи керування сайтом, розробка оригінального дизайну або придбання готового продукту. Домен – це адреса магазину в мережі. Добре, якщо він буде коротким і таким, що запам’ятовується. Назва може відображати категорію товарів, що продаються або послуг.
    • Створення та розміщення контенту. Тексти на сайті повинні бути унікальними, фотографії – оригінальними. Підготувати контент можна самостійно або вдатися до послуг професійних копірайтерів і фотографів. Хороший спосіб привернути увагу – це організувати на сайті безкоштовний блог або розділ з корисними порадами, що стосуються пропонованої продукції, викладати новини, описувати особливості застосування і т.д.
    • Розробка схем оплати. Для того щоб працювати з клієнтами по всій країні, необхідно підключити можливість прийому грошей з банківських карт і електронних платіжних систем.
    • Опрацювання механізму доставки. Оптимально – це запропонувати клієнтам варіанти на вибір: Укрпошта, Нова пошта, інші сервіси. Оплата може бути фіксованою або залежати від ваги / вартості покупки. Можна встановити суму замовлення, при якій доставка буде безкоштовною – це підштовхне покупця до більшого обсягу покупок.
    • Залучення клієнтів. Способів багато: контекстна реклама, SEO-оптимізація, електронна розсилка, просування через відгуки та рекомендації в соціальних мережах. Між іншим, як повернути втрачених покупців читайте за посиланням.

    Важливо!
    Згідно з останніми даними частка відвідувачів з мобільних пристроїв перевищила кількість тих, хто виходить в інтернет зі стаціонарного комп’ютера (55% і 45% відповідно). Будь-який сучасний інтернет-ресурс (в тому числі магазин) повинен бути адаптивним або мати мобільний додаток. Це допоможе залучити й утримати величезну кількість відвідувачів.

    Це основні кроки, що дозволяють зробити свій інтернет-магазин з нуля безкоштовно або відносно недорого. Що стосується часу організації, при не дуже великій номенклатурі товарів весь цикл займе від 3 до 6 місяців.

    Альтернативні варіанти

    Альтернативою власним інтернет-сайту може стати продаж товарів і послуг через соціальні мережі або спеціалізовані сайти-агрегатори. Розглянемо коротко обидва варіанти.

    Продаж через соцмережі

    Найбільш вдалими з цієї точки зору є Instagram, Facebook. Інтернет-магазин може мати вигляд тематичної групи або окремої сторінки, на якій замість даних користувача розташовується інформація про товари: опис, фотографії, ціни, відгуки.

    Переваги:

    • Простий вхід. Створити сторінку або групу можна безкоштовно і без навичок програмування.
    • Кілька активних каналів зв’язку з аудиторією. Користувачі можуть писати особисті повідомлення, залишати коментарі, робити репости.
    • Простота поширення. Першими «відвідувачами» групи або сторінки, як правило, стають «друзі» творця, які охоче діляться оновленнями з іншими друзями. Таким чином вдається швидко охопити широку аудиторію.

    Недоліки:

    • Легкість створення народжує високу конкуренцію. При цьому обмеженість функціоналу не дозволяє сильно виділятися серед конкурентів.
    • Аудиторія обмежена користувачами соцмережі. Просувати паблік в офлайні складніше, ніж звичайний сайт.
    • Немає можливості приймати платежі віддалено – тільки готівку. Можна запропонувати клієнтам відправляти перекази на банківську карту організатора групи, однак це негативно відіб’ється на рівні довіри до магазину.
    • Повна залежність від соціальної мережі. Падіння популярності мережі означає зниження числа покупців в групі. Якщо сторінку заблокують, клієнти будуть втрачені.
    • Немає можливості аналізувати поведінку відвідувачів, в той час як наявність сайту дозволяє багато чого довідатися про аудиторію і застосувати ці знання в маркетинговій стратегії.

    Продаж через соціальні мережі може мати місце на ранньому етапі для тестування попиту. Група також може бути ще одним каналом зв’язку з аудиторією на додаток до сайту (але не замість).

    Продаж через сайт-агрегатор товарів і послуг

    Сайт-агрегатор – це ресурс, на якому зібрана інформація про конкретні пропозиції товару або послуги. Категорія будь-яка: одяг, прикраси, побутова техніка і т.д. Агрегатор пропонує користувачеві добірку товарів або послуг відповідно до запиту. По кожній позиції представлено опис характеристик.

    У нас працює ряд великих майданчиків hotline.ua, price.ua, ek.ua, m.ua та ін. Робота через сайти-агрегатори – швидкий спосіб почати продаж в інтернеті. Це вихід для «молодих» магазинів і приватних осіб, які не хочуть вкладатися в розкрутку і просувати власні майданчики. На агрегатор приходять клієнти, які вже готові до покупки конкретного товару. Крім того, такий ресурс підвищує довіру споживача – всі продавці, що працюють на майданчику, проходять перевірку.

    Як підсумок, можна виділити два головних правила онлайн продажів: знайти вигідну нішу і правильно організувати процес. При грамотному підході зробити інтернет-магазин онлайн можна безкоштовно або з невеликими вкладеннями, при цьому відразу вийти на аудиторію, готову до покупки. Вкрай важливо в цьому випадку підібрати ресурс з оптимальним поєднанням функціональності і ціни.

    Допомога в створенні інтернет-магазину

    Не завжди можна обійтися безкоштовним шаблоном для створення інтернет-магазину або ж для безкоштовної CMS потрібні «надбудови», які самому зробити складно, не маючи достатніх навичок. У цьому випадку варто звернутися в компанію, яка займається розробкою онлайн-маркетів.

    На що звернути увагу при виборі організації

    Варто сконцентруватися не тільки на досвіді роботи компанії і портфоліо, хоча, звичайно, це важливі чинники. Дізнайтеся, чи розробляє організація проекти під ключ або займається тільки якоюсь певною частиною проекту – природно, краще перше. Також обов’язково поцікавтеся, чи робить компанія сайти адаптивними і займається подальшим обслуговуванням: аудитом, SEO тощо.

    Наша компанія PBB design готова запропонувати клієнтам широкий спектр послуг з розробки сайту будь-якої спрямованості, а також його подальше обслуговування і просування. Ми можемо зробити все: від макету до реклами інтернет-магазину, при цьому завжди готові до діалогу з замовником.

    Наші сайти адаптивні, зрозумілі для користувача, сучасні. Потенційному клієнту ми завжди готові надати портфоліо і кейси. При цьому намагаємося витримувати максимально демократичні ціни при високому рівні роботи і сервісу.

    Поділитися в соцмережах
    Contact

    Готові замовляти?

    Якщо все, написане на сайті, викликало у вас довіру, зв’яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом.

    • PBB design. м. Львів
      вул. Стрийська 202
    • Телефонуйте
      +38 067 603 6631
    • Години роботи
      Пн - пт: 10.00 - 18.00
    © Copyright 2009 – 2020. PBB DESIGN. Веб розробка Львів
    Contact
    Поділитися в соцмережах
    Call Now Button