Тизерна реклама в наші дні стала одним з найпопулярніших засобів просування товарів і послуг в інтернеті, починаючи з біологічно активних добавок і закінчуючи курсами акторської майстерності і продажем нерухомості. Слово «тизер» чули напевно всі, крім тих, хто взагалі жодного разу не виходив в інтернет. Однак що ж це таке насправді, мало хто знає.
Чітку, лаконічну відповідь отримати досить проблематично: основна маса матеріалів на цю тему лише дезорієнтує читача. Давайте, нарешті, розберемося, що ж таке тизерна реклама для сайту, які плюси, мінуси та підводні камені її використання.
Що таке тизерна реклама?
Щоб відповісти на питання, що таке тизерна реклама, для початку потрібно розповісти, що ж собою являє сам тизер. Слово «тизер» походить від англійського дієслова «tease», що перекладається на російську мову як «дражнити». Дражнити – якраз і є основне завдання рекламного оголошення цього типу. Якщо говорити в загальному, тизер – це рекламне повідомлення виду картинка + посилання + заголовок, який привертає і інтригує користувача. Тизерна реклама повинна пробуджувати інтерес, а значить, і бажання клікнути по тізерному оголошенню, щоб перейти на сайт рекламодавця.
Як еволюціонувала тизерна реклама
Тизерна реклама – винахід далеко не новий, зародилася вона задовго до появи інтернету. Ось, наприклад, журнальне оголошення-тизер, опубліковане в далекому 1920 році і рекламує ще німий чорно-білий фільм «The Idol Dancer».
Цей плакат без сумніву можна вважати предком сучасної тізерної реклами. Як бачите, тут не вказано ні назву фільму, ні то, коли і де його будуть демонструвати. Зате є такі привабливі для публіки слова, як «Ніколи раніше ви не бачили такої героїні. Новий ВЕЛИКИЙ Перший Національний Спеціальний показ». Ці прийоми досі стоять на озброєнні у тізермейкерів, що створюють тизерне оголошення для рекламних мереж.
Тизерною рекламою стали називати всю рекламу, яка працювала на інтризі. Ось так красиво, наприклад, шведський автовиробник Volvo вирішив подражнити покупців, продемонструвавши лише обриси свого нового представницького седана S90.
Що таке тизерна мережа?
Тизерну мережу можна охарактеризувати як платформу, яка є посередником між продавцем трафіку і рекламодавцем. Правда, на простому «звідництві» робота системи не закінчується. Платформа робить так, щоб процес взаємодії двох зацікавлених у співпраці сторін проходив максимально просто, комфортно і вигідно як для перших, так і для других. А ще тизерні мережі допомагають контентним проектам обмінюватися трафіком. Принцип такої роботи простий. Ви завантажуєте свої новинні рекламні матеріали в мережу. Вони транслюватимуться на сайтах-партнерах. Натомість на власний сайт встановлюєте код, який буде показувати інформаційні матеріали інших учасників мережі. Відвідувачі вашого майданчика клацають по оголошеннях, розміщених в новинному блоці, а натомість на ваш сайт приходять нові відвідувачі по ваших тізерних оголошеннях.
Якщо ви – рекламодавець і хочете, щоб ваша реклама в тизерних мережах була помічена і привернула потенційних покупців, вам досить просто зареєструватися в тізерній мережі і виконати парочку нехитрих операцій.
Якщо ж ви хочете монетизувати свій сайт, зробити це буде навіть простіше, ніж запустити тизерну рекламну кампанію. Вам достатньо зареєструватися в тізерній мережі і вибрати рекламні блоки, які підходять вашому сайту по оформленню. Поставити тизерну рекламу на сайт елементарно – копіюйте наданий тизерною мережею код і вставляйте його в відповідне місце сторінок свого проекту. Ось і все.
Плюси реклами в тизерних мережах
- Низькі ціни для рекламодавців. Тизерна реклама – чи не найдоступніший за ціною рекламний механізм в інтернеті. Так, при оплаті за кліки вартість одного переходу в середньому коливатиметься від 20 копійок до 7 грн. Якщо взяти для порівняння інший популярний рекламний сервіс – Google ADS – то тут ціни, стартують від 60 коійок і можуть доходити до 50 грн за один перехід. Як правильно вибудувати стратегію оплати за клік читайте тут. Ціни на банерну рекламу взагалі невиправдано високі: кліків по такій рекламі відбувається мало, медійка користується попитом тільки у великих рекламодавців, яким важливі іміджеві розміщення.
- Тизер підходить майже для будь-яких видів товарів і послуг. У того ж Google ADS та інших рекламних сервісів існує чимало обмежень щодо тематики рекламованих послуг. А ось тизерні мережі дозволяють просувати майже все, що завгодно, за винятком хіба що заборонених законом речей. Правда, у конкретних платформ є свої заборони, але вони набагато менш суворі, ніж у інших рекламних сервісів.
- Не потрібно витрачатися на створення самої реклами. Функціонал тизерних мереж дозволяє створювати оголошення в особистому кабінеті, для цього потрібно лише підібрати відповідну картинку і придумати хороший заголовок. Не потрібно наймати ні дизайнера, ні копірайтера. А ось спробуйте власними руками намалювати рекламний банер або написати статтю! До речі, як правильно писати SEO-тексти читайте тут. Навіть якщо ви і впораєтеся з цим завданням, то без володіння потрібними навичками вб’єте на це багато часу, при цьому дуже малоймовірно, що отримаєте гарантовано позитивний результат. Так що, крім в цілому набагато більш низьких цін на тизерну рекламу, ви заощадите ще й на її виробництві.
- Простота. Для того, щоб запустити тизерну рекламну кампанію, і для того, щоб монетизувати з її допомогою свій майданчик, вам не знадобляться будь-які професійні навички і вміння. Та й часу необхідні дії займають буквально хвилини.
- Орієнтування. Реклама приносить дохід тільки тоді, коли вона знаходить потрібну аудиторію. Ви можете скільки завгодно довго і люто рекламувати валокордин серед підлітків – його продажі від цього не піднімуться. Так що будь-яка рекламна кампанія – хоч тизерна, хоч банерна, хоч вірусна, із залученням популярних блогерів, завжди повинна бути націлена саме на ту аудиторію, яка потребує ваш товар або послугу і може собі їх дозволити. Тизерні мережі надають чудові інструменти для роботи, за допомогою яких всі налаштування можна зробити за пару хвилин.
- Висока ефективність. Тизерна реклама в цілому є вкрай ефективним механізмом залучення потенційних клієнтів, її собівартість дуже низька. Не менш ефективні тизерні мережі і з точки зору заробітку для власників сайтів. Як показує практика, тизерний блок сумарно приносить більше доходу видавцеві, ніж великий і дорогий банер. На площі,що займає один середньостатистичний банер, помістяться як мінімум п’ять тізерів. Та й клікають по них набагато частіше.
Мінуси тизерної реклами
- Не підходить для просування товарів немасового споживання. Вище, в перевагах тізерної реклами, ми вказували то, що вона підходить для майже будь-яких видів товарів і послуг. Однак не варто забувати, що тизер – це інструмент для залучення кількості. Тому він відмінно підходить для просування таких популярних продуктів масового споживання, як косметика, товари для здоров’я, одяг і взуття, гаджети і навіть нерухомість. Якщо товар коштує стільки, скільки не шкода витратити на нього клікнувши на тизер користувачеві, якщо цю покупку можна буде легко віднести до розряду спонтанних – значить, тизерна реклама буде ідеальним засобом просування. Якщо ж товар – нішевий, потрібен далеко не всім і коштує немало – то про тізерну рекламу краще забути, більш ефективно буде розміщення в контексті. Не радимо рекламувати в тизерних мережах, наприклад, бетономішалки, запчастини до спецтехніки або зварювальне обладнання.
- Є ризик накрутки кліків. Власне, це не можна назвати специфічним мінусом тізерної реклами – недобросовісні власники рекламних площадок можуть і по банерах спеціально наклікати, щоб швидше відбити бюджет і знайти нового рекламодавця, на якому вдасться заробити таким же шахрайським способом. Однак, мабуть, кліки по тізерах робляться найчастіше. Головний і чи не єдиний спосіб боротьби з цією проблемою – професійна і авторитетні тизерні мережі, які дорожать своєю репутацією. Такі компанії стежать за чистотою майданчиків, на яких вони розміщують свої тизери, і вчасно блокують недобросовісних партнерів.
- «Холодний» трафік. Тизерна реклама – це загадка, яка може привернути увагу багатьох користувачів. На жаль, чимала частина аудиторії, клікнувши по тизері і перейшовши на сайт рекламодавця, залишає його в ту ж саму секунду, як тільки дізнається відповідь на цю загадку. Так що не варто думати, що тизери – це якась панацея, яка автоматично підвищить ваші продажі до небес. Вони можуть залучити потенційних клієнтів, але ось чи зроблять вони покупку – це вже залежить від вас. Тому важливо надати якісну і привабливу лендінгову сторінку, на яку буде потрапляти людина, яка клікнула на ваш тизер. Ну і, звичайно ж, сам товар і його ціна теж дуже важливі.
Приклади успішної тизерної реклами в інтернеті
А тепер від слів перейдемо до справи і розглянемо приклади рекламних оголошень в тизерних мережах. В цілому тизери можна розділити на дві великі групи – новинні і рекламні. Новинні тизери нічого не продають, вони пропонують читачеві цікаву інформацію, яку можна прочитати на сайті-партнері тізерної мережі. Користувач бачить тизер буквально секунду, і є тільки ця сама секунда, щоб зацікавити читача, змусити його клікнути. Люди втомилися від банальностей. Людська психологія така, що її приваблюють крайності – жахливе і прекрасне, сумне і смішне, корисне і шкідливе і так далі.
Ось, наприклад:
- Помер улюблений актор – сумно. Зовсім ще молода і прекрасна королева краси померла від страшної хвороби – просто кошмар!
- Всі люблять радянські комедії, вони асоціюються з чимось добрим і веселим, їх переглядають багато разів. Тому дуже цікаво дізнатися, що ж це за ляпи, які ми не змогли помітити самі.
- Дівчата так влаштовані, що хочуть бути стильними і красивими. Звичайно ж, тизер, який обіцяє розкрити секрети стилю, буде мати успіх!
З товарними тизерами все простіше. Головне правило – не перебільшуйте якості товарів, не вводьте в оману користувачів. Адже людина, яка перейшла на сайт рекламодавця і зрозуміла, що її обдурили, ніколи не стане лояльним клієнтом. Поважайте того, хто в недалекому майбутньому може стати джерелом вашого доходу!
Тепер давайте поговоримо окремо про ілюстрації до тізера, адже саме вони в першу чергу приваблюють погляд користувачів і змушують їх зупинитися і прочитати, що ж там таке написано під цією картинкою.
Якщо мова йде про щось, що допомагає вирішувати наболілу проблему, наприклад, позбавитися від зайвої ваги, можна піти від протилежного і розмістити щось «жахливе», скажімо, фотографію великого і товстого живота. Виглядає не дуже естетично, але, як показує практика, по такому тизері клікають з більшою частотою, ніж по тому, на ілюстрації якого зображена бразильська модель з ідеальними формами.
Пам’ятайте: людина, бачачи рекламу, шукає асоціацій з собою, зі своїми проблемами, бідами і радощами. Тому постановочні фото працюють набагато гірше, ніж аматорські. Так, вони менш красиві, менш яскраві, чіткі, але факт залишається фактом – клікають по них частіше. Будьте ближче до своєї цільової аудиторії!
На закінчення залишається підкреслити, що тизерна реклама сама по собі є відмінним інструментом і для просування товарів і послуг в інтернеті, і для монетизації різних проектів і новинних ресурсів. Але, як і будь-яким інструментом, користуватися їй потрібно не бездумно, а з розумом.