pbb-man

Створення логотипу і розробка фірмового стилю, як невід’ємні атрибути бренду

Створення логотипу та розробка фірмового стилю – копітка робота, що формує обличчя вашого бізнесу. Саме логотип є першим засобом комунікації зі споживачами. Це перше, що бачать ваші клієнти і те, завдяки чому формується перше враження про вашу компанію. У вашій компанії все може бути чудово: команда, продукт, мета. Але як ви не досягнете мети, якщо про вас ніхто не дізнається?

Ось чому фірмовий стиль так важливий. Це – основа вашого бренду, а також – майбутнє вашої компанії. Нижче 10 головних правил при розробці логотипу та фірмового стилю бізнесу

1. Продумайте процес створення логотипу

Можливо, ви вирішите залучити до розробки логотипу професійного дизайнера, і подумаєте, що нема чого вникати в тонкощі процесу. Однак тут ви помиляєтеся. Якщо ви будете знати основи роботи, а також уявляти собі процес створення логотипу, то будете знати, що очікувати від дизайнера. Ви зможете донести до нього потрібну інформацію та пройдете разом всі стадії. Якщо ж ви плануєте створити свій логотип самостійно, то план вам просто необхідний.

Розробка логотипу та фірмового стилю починається з етапу підготовчих робіт. Все починається з дизайнерського брифа. Ви складаєте опитувальник або розмовляєте з групою клієнтів. Потім слід провести дослідження вашої галузі, діяльності ваших конкурентів. Після того, за допомогою отриманих даних, ви аналізуєте логотипи успішних компаній у вашій області. На наступному етапі можна переходити до ескізів. Крутіть їх до тих пір, поки у вас не дозріє найкраща ідея того, як повинен виглядати ваш ідеальний логотип.

Після того, як ідея зовнішнього вигляду логотипу сформована, краще вдатися до послуг дизайнера, який допоможе грамотно завершити ескіз і оформити вашу основну ідею. Ми привели типовий приклад процесу розробки логотипу. Звичайно, у кожної компанії своя специфіка, а процес розробки буде їй відповідати. Однак, в будь-якому випадку, такі основні етапи роботи.

2. Вчіться у кращих

Ви не замислювалися над тим, чому одні компанії стали світовими брендами, а інші так і не піднялися на п’єдестал? Можливо, якщо ви подивитеся на успішні компанії, вам буде чому повчитися? Наприклад, візьмемо компанію Nike. Ця міжнародна компанія побудувала свій бренд навколо логотипу і слогану, які сьогодні знає кожен. Так чим така гарна «галочка» Nike? Чому вона стала таким великим логотипом?

Отримавши відповідь на це питання, ви зрозумієте, що добре для стилю, а що погано. І коли ви приступите до розробки власного лого, ви будете знати до чого прагнути, а чого уникати.

3. Розробка логотипу і фірмового стилю не терпить кліше

Простіше сказати, ніж зробити. Однак є маса прикладів сучасних логотипів, які або занадто буквально демонструють сутність компанії, або занадто суперечать їй. Найпростіші приклади, це використання зображення блискавки, щоб показати інновації або прорив, або сяючої лампочки, щоб показати блискучу ідею. Все це добре, але такими прийомами користуються занадто часто. Замість цього спробуйте придумати що-небудь самі. Ви знаєте сильні сторони вашої компанії, так зіграйте на цьому! Якщо ви вже придумали ідею логотипу, але вона виявилася занадто заїждженою, придумайте, як висловити ваші ідеї по-іншому. Пам’ятайте, ваш логотип повинен не тільки донести до споживача певне послання, але й відрізняти вас від конкурентів. Уникайте кліше, та не йдіть за натовпом.

4. Дізнайтеся про свій бренд все

Частиною процесу розробки логотипу було дослідження вашої ніші в бізнесі і конкурентного середовища. Але не менш важливо знати все про свій власний бізнес. Наскільки чітко ви уявляєте собі цілі компанії? Які її сильні і слабкі сторони? Не знаючи цього, ви не зможете створити ефективне лого. Тому треба покопатися в собі. Що в вас унікального? Яку вигоду ви уявляєте для споживача? Щоб відповісти на всі ці питання поговоріть з колегами, запитайте сторонніх людей. Знайомтеся з вашою компанії так, ніби бачите її вперше в житті

5. Акуратніше з вибором шрифтів

Звернемося до елементів зовнішнього вигляду фірмового стилю. І тут чільну роль ми віддаємо шрифтам і заголовкам. Шрифт передає настрій. Шрифт в вашому логотипі розповідає про вашу компанію. Він – центр фірмового знака і головний ідентифікатор вашої компанії. Тому звертайте на шрифт особливу увагу, замовляючи, скажемо, редизайн сайту. Обов’язковою вимогою до нього залишається тільки одне: він повинен бути простим і легко читаним.

6. Серйозно задумайтесь про логотип, що складається тільки з букв

Це найпростіший і елегантний вигляд логотипу. Тут головна роль належить шрифту. Якщо ви вирішили зупинитися на такому вигляді логотипу, вибирайте яскравий, зрозумілий, чіткий шрифт. В ідеалі створити свій власний шрифт, це забезпечить вашому логотипу унікальність. Найбільша перевага подібних логотипів це універсальність використання. Звернемося до прикладу логотипу Facebook. Це простий напис на синьому тлі, який легко перетворюється в іконку, що складається з єдиної літери «f» білого кольору. Це дуже зручно. І не забудьте про грамотний вибір фону. Подібні логотипи можуть працювати дуже ефективно.

7. Грамотно розпоряжайтеся вільним простором

Вільний простір – це дуже підступний, але дуже ефективний інструмент впливу на споживача. Розробка логотипу та фірмового стилю це ще й гра з використанням вільного простору. Іноді ви бачите логотип, в якому все просто, все зрозуміло, але підсвідомо він викликає у вас певні асоціації, не видимі оку. Це і є грамотне використання вільного простору. Чудовим прикладом тут послужить логотип компанії FedEx. Перше, що ви бачите – це фіолетові і помаранчеві літери. І вам здається, що на логотипі більше нічого не зображено. Однак, щось все-таки викликає у вас відчуття швидкості, руху вперед. І адже FedEx – це компанія, яка здійснює швидку і ефективну доставку вантажів по всьому світу. А тепер придивіться до вільного простору між буквами «Е» і «Х»: воно утворює стрілку білого кольору. Це вільний простір, який змушує нас думати про швидкість. Ми не звертаємо на нього уваги, але підсвідомо сприймаємо його.

8. Придумайте активний логотип

Пасивне нерухоме лого тільки зашкодить бізнесу. Люди люблять рух, розвиток і підсвідомо до них прагнуть. Звідси можна зробити висновок, що логотип повинен бути активним. Активний логотип – це такий логотип, який створює ілюзію руху. Ми вже наводили приклад компанії FedEx, де стрілка позначає швидкість і прагнення вперед. Це хороший приклад активного логотипу, хоч і надто буквальний. Є й інші приклади. Логотип Twitter є мультиплікаційне зображення пташки, яка ось-ось злетить і здійснить політ. Пташка зображена під кутом 45 градусів і у неї розправлені крила. Це ілюзія руху, яка нам і потрібна. Ваш логотип не обов’язково повинен містити буквальні елементи руху, він повинен натякати на нього.

9. Створіть комбінацію логотипу і назви

Найчастіше фірмовий знак йде в парі з заголовком або слоганом. Характерна риса успішних компаній полягає в тому, що їх логотип складається з цих двох елементів, які також можуть використовуватися окремо і однаково ефективно транслювати споживачеві послання компанії. Візьмемо всюдисущий Nike. Їх логотип часто йде в парі з одним з найзнаменитіших в історії слоганом «Just Do It».

Однак Nike може використовувати свою «галочку» і слоган окремо. Тому при розробці логотипу переконайтеся, що його зображення не суперечить вашому слогану.

10. Слухайте думку людей, але не прислухайтеся до кожного

Ваш логотип не зобов’язаний подобатися всім. Однак не нехтуйте громадською думкою, адже можливо ви упустили в вашому логотипі щось дуже важливе, і хтось це помітив. Шукайте конструктивний зворотний зв’язок від людей, яким ви довіряєте. Тільки не слухайте всіх підряд, адже всім не догодиш.

Висновок

На закінчення хочемо сказати, що немає чіткого рецепту зі створення гарного логотипу та фірмового стилю. Є певні кроки, які вам потрібно буде пройти. І від того, наскільки якісно ви це зробите, залежить успішність вашого лого і вашого бізнесу.

У будь-якому випадку ви завжди можете розраховувати на нашу допомогу для розробки логотипу та фірмового стилю своєї компанії.

Contact

Готові замовляти?

Якщо все, написане на сайті, викликало у вас довіру, зв’яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом.

  • PBB design. м. Львів
    вул. Стрийська 202
  • Телефонуйте
    +38 067 603 6631
  • Години роботи
    Пн - пт: 10.00 - 18.00
© Copyright 2009 – 2024. PBB DESIGN. Веб розробка Львів
Contact
Call Now Button