Створити і просувати по-справжньому зручний сайт, який користувався б популярністю і витримав конкуренцію мільйонів інших сайтів в Інтернеті – завдання не з легких. Аудиторія в цій справі мало чим може допомогти. Рідко коли користувач здатний виразно пояснити, що йому подобається – висловиться загальними фразами на кшталт «стильний дизайн» або «можна швидко знайти те, що мені потрібно».
Зате ви можете точно дізнатися, через що користувачі залишають сайт передчасно. Ось 7 головних ознак того, що відвідувачі швидко покинуть ваш сайт, так і не ставши клієнтами.
1. Інформація на сайті застаріла
Коли ви востаннє щось змінювали на сайті, додавали інформацію, оновлювали новини? Не пам’ятаєте? Ваш ресурс безнадійно відстав від життя, і користувачі вже знайшли щось більш актуальне і корисне.
2. Користувачам на сайті некомфортно
Успішний сайт – це сайт, який орієнтований, перш за все, на користувачів. Що найбільше дратує користувачів на сайті?
- коли не дочекаєшся завантаження сторінки;
- коли не можеш знайти контакти, адреса магазину або телефон підтримки;
- коли на сайті відразу починає грати музика або включається відео;
- спливаючі вікна.
Ще один важливий момент, який, можливо, не сильно дратує відвідувачів, але точно не підвищує вашу прибуток – це відсутність закликів до дії і багато нецікавого нікому тексту. Якщо ви розміщуєте суху інформацію, не підкреслюючи переваг, або відбуваєтеся короткими характеристиками «дешевий», «якісний» тощо – ви втрачаєте увагу користувачів і не використовуєте прямий шанс зацікавити їх покупкою.
3. Сайт незручно переглядати на мобільних пристроях
Всезнаючий Google вже включив адаптивність сайту до мобільних платформ в алгоритм пошуку. Навіщо? Та тому що вже зараз люди частіше користуються інтернетом на своїх смартфонах і планшетах, ніж на ПК. Якщо на екрані мого айфона відображається повна версія сайту, я навіть не буду намагатися збільшувати масштаб. Все одно перш ніж знайду те, що мені треба, десять разів тикнусь пальцем не туди, буду тиснути «назад», потрібні й непотрібні сторінки будуть завантажуватися дуже довго – воно мені треба? Більше про оптимізацію сайту для мобільних ристроїі читайте тут.
4. Сайт не оптимізований під пошукові системи
SEO як і раніше актуальне, хто б що не говорив. І працює все так само ефективно. Хочете, щоб вас швидко знайшли – просувайтеся за допомогою фахівців. Будьте готові постійно наповнювати сайт свіжим, оригінальним і релевантним контентом. Але сайт з ключовими словами – це тільки ковбаса в олів’є успішного SEO. Просуватися потрібно і за межами сайту – проявляти активність в соціальних мережах, анонсувати свої заходи, залучати зворотні посилання, нарощувати трафік, розміщувати прес-релізи і все таке. Занадто багато? А хто казав, що буде легко ?!
5. На сайті абракадаберне url
Якщо адреси ваших сторінок виглядають як безглуздий набір букв і цифр, це не є добре. Користувачам це не так вже критично – вони все-таки в першу чергу дивляться на сам сайт, а не на адресний рядок. А ось пошукові роботи, наткнувшись на адресу без відомих їм слів або з безліччю дефісів, починають дико гальмувати.
6. Є «биті» посилання
Немає нічого гіршого для сайту, ніж клікнути по посиланню і побачити «Помилка 404: сторінку не знайдена». Запам’ятайте золоте правило: якщо на сайті є клікабельне посилання або кнопка, за ними повинна бути корисна сторінка, причому НЕ глухий кут. Звичайно, є ймовірність, що наш відвідувач урівноважений, клацне «назад» і продовжить вивчати сайт. Але «Помилка 404» ще більше лякає пошукового робота, ніж нечитабельна адреса. Він просто припиняє індексувати сайт і переходить до наступного на черзі. А за «битими» посиланням залишилися ваші пречудесні сторінки з ключовими словами, вигідними пропозиціями і унікальними товарами або послугами. Про яких пошуковик і тисячі потенційних клієнтів тепер так і не дізнаються.
7. Ви не цікавитеся статистикою
Якщо ви не користуєтеся Google Analytics або Яндекс.Метрика, то ви просто подібні до сліпого кошеняти. Там же є вся інформація про відвідування сайту і ефективності кожної окремо взятої сторінки. Наприклад, ви легко впізнаєте, по яких запитах користувачі найчастіше знаходять ваш сайт, і зможете підтягнути тексти. Побачите, які сторінки відкривалися частіше – а значить, дізнаєтеся, що саме цікавить користувачів без маркетингових досліджень та аналізу ринку. Ви побачите, які сторінки застаріли, куди користувачі не заходять – може, їх взагалі варто прибрати?