Коли ми говоримо про SEO текст, перше, що приходить в голову – це ключові слова, під які його оптимізують. Підбір ключових слів – важливий етап при розробці сайту. Вони відіграють провідну роль при визначенні пошуковими системами місця для сторінки в результатах видачі.
Відмінність ключових слів від пошукових запитів
Поняття ключові слова, пошукові запити або фрази відрізняються. Ключові слова або ключові фрази, які SEO-фахівці використовують в семантичному ядрі, і підбирають за допомогою спеціалізованих сервісів. А пошукові запити або фрази – це слова які користувачі набирають у пошуковому рядку пошукових систем, щоб отримати на них відповідь.
Навіщо потрібні ключові слова
Оптимізація контенту під ключові слова – головний метод пошукового просування. Якщо на сторінці не буде тематичних ключових слів, то пошукові роботи не будуть вважати сторінку релевантною запитам. Відповідно, така сторінка навряд чи займе високі позиції у видачі. Тому ще на першому етапі оптимізації складається семантичне ядро - вибрані ключові слова для просування сайту. Під це ядро оптимізуються існуючі сторінки або створюються нові, підбираються теми статей, виконується перелінковка тощо.
Ключові слова та релевантність
По набору ключових слів в тексті пошукова система ранжує документ. Це основа внутрішньої оптимізації сайту, при якій збирається перелік ключових слів, які групуються за ознаками і розподіляються по сторінках сайту.
Релевантність – це відповідність сторінки сайту пошуковому запиту заданому в пошуковій системі. Вона видає на запит користувача список сторінок, які відповідають на запит, і чим вище релевантність сторінки, тим вище позиція. Ознакою релевантності сторінки пошуковому запиту користувача – є наявність запиту в тексті. Щоб підвищити ступінь релевантності документа, ключове слово розміщують в підзаголовку або заголовку сторінки.
Детальніше про релевантність та оптимізацію сторінки під пошукові запити дивіться за посиланням – просування сайту за запитами.
Типи входження ключів
Підібрані ключові слова можуть бути використані в текстах по-різному. Точні входження більш ефективні для просування, але некоректне їх вживання може викликати санкції з боку пошукових систем. Тому в текстах найчастіше використовують різні типи входжень.
- Точне. У тексті ключова фраза вживається в тому ж вигляді, в якому користувачі вводять її в пошуковий рядок. Наприклад, «ми пропонуємо купити велосипед з доставкою».
- Пряме. Слова в ключовою фразою залишаються незмінними, але можуть розділятися знаками пунктуації.
- Розбавлене. Між частинами ключової фрази вживаються інші слова (зазвичай тематичні, уточнюючі). Наприклад, «у нас можна купити крутий велосипед».
- Морфологічне. Слова в ключі можуть змінювати форму: відмінюватися, мінятися місцями, розбавлятися прийменниками чи іншими службовими частинами мови.
- Синонімічне. Деякі слова з ключових фраз замінюються на синоніми.
Важливо забезпечувати їх грамотність, хорошу читабельність і правильність побудови фраз.
Види ключових слів
Ключові слова ділять за ознаками:
- Ступінь конкуренції;
- Частотність;
- По ІНТЕНТу користувача;
- За активністю використання.
За конкуренцією їх ділять на низькоконкурентні (НК), середньоконкурентні (СК), висококонкурентні (ВК). Передбачається, що чим вище конкуренція за запитом, тим складніше за ним отримати позиції на першій сторінці видачі.
За частотністю їх ділять також: високочастотні (ВЧ), середньочастотні (СЧ), низькочастотні (НЧ).
За ІНТЕНТом (наміром користувача) ключові слова розрізняють: комерційні, навігаційні та інформаційні.
За активністю використання їх ділять як: постійні, тимчасові і сезонні. Постійні ключові слова, частота яких не знижується, їх запитують постійно, оскільки це актуальна послуга або товар: рецепти, ремонт чого-небудь. Приклади тимчасових – це фестивалі, прем’єри і т.п. Сезонні – прив’язані до певної пори року, коли попит на певну інформацію і продукцію зростає і з його закінченням знижується до 0.
Довгі хвости слів і як їх використовувати
Тут мається на увазі довгі фрази, що складаються з чотирьох і більше слів, але вони відносяться до одного типу послуги або товару, наприклад:
- натяжна стеля – 2 слова;
- дворівнева натяжна стеля – 3 слова;
- дворівнева натяжна стеля ціна – 4 слова;
- дворівнева натяжна стеля з підсвічуванням ціна – 5 слів.
Досвідчені оптимізатори використовують хвости ключових слів для оптимізації контенту, оскільки за ними конкуренція нижче і легше просунути сайт в ТОП і за короткий термін отримати цільових відвідувачів. Крім цього, вивчення довгих пошукових запитів допомагає краще зрозуміти потреби клієнтів і детально вивчити продукт або послугу, що спростить написання технічного завдання для копірайтерів.
При розміщенні контенту на сторінці довгі ключові слова використовують у тексті і списках, а короткі в заголовках і короткому змісті. Таким чином релевантність сторінки стає вище. І з точки зору поведінки користувача – це також дає користь, оскільки відвідувач швидше знайде необхідну інформацію, тому що його пошуковий запит буде в заголовку.
Синоніми в ключових словах і їх застосування
При складанні семантичного ядра для сайту виникають ситуації, коли основні ключові слова для просування мають синоніми: ролокасети і ролети, створення сайту і розробка сайту. Один з них зазвичай менш частотний і менш конкурентний.
Підбір ключових слів передбачає використання синонімів на одній сторінці, пошукові системи їх сприймають як одне поняття, і часто видача за ними відрізняється незначно. Але попередньо перевірити ТОП10 або ТОП20 за цими словами все-таки варто. Трапляється, що ці синоніми для пошукача мають різне значення.
Як розміщувати ключові слова в тексті?
Відштовхуйтеся від теми статті
Деякі копірайтери поступають таким чином: вони беруть один ключовик і обрамляють його текстом, що відображає зміст ключової фрази, після цього переходять на другий ключовик – і так до кінця. ТЗ на статтю формально виконано, всі ключі на місці, однак підсумкова стаття не несе ніякої інформаційної цінності.
Досвідчені копірайтери вміють вписувати в свої SEO тексти входження ключових слів так, що вони стають непомітними для читача – їх фіксують тільки пошукові боти, які підбирають ресурси згідно із запитом користувача. Отже, в першу чергу необхідно подбати про те, щоб ясно і чітко донести до читача думку, і тільки потім варто переходити до ключових слів.
Слідкуйте за доречністю входжень ключових слів
Іноді автори вписують ключові словосполучення, не особливо замислюючись над змістом речення загалом, в результаті чого пропозиція виглядає безглуздо.
Спрощуйте пропозиції
Користувачам потрібно, щоб інформація була представлена в чіткій, ясній і конкретній формі. Якщо текст рясніє складними реченнями, за якими важко вловити суть, то таку сторінку людина швидко закриє.
Ваше завдання – сподобатися людям, а не пошуковим роботам
Ось кілька порад, які допоможуть вам написати легкий для сприйняття текст.
- Уявіть себе звичайним користувачем і подивіться на свою статтю його поглядом. Можливо, ви зрозумієте, що текст важко читається, потрібно додати більше підзаголовків, бо око не має за що зачепитися.
- Подумайте, як потрібно змінити ваш текст, щоб його відразу стали лайкати і репостити.
- Відразу переходьте до суті справи, не описуючи очевидні для користувачів речі. Не варто пояснювати людям, як важливий якісний контент і яку роль він відіграє для просування сайтів.
- Подумайте, яким чином переваги товару / послуги виявляться корисними для потенційного клієнта.
Як підсумок
- Рекомендується вписувати ключі до статті рівномірно. Два однакових ключових слова використовувати в сусідніх реченнях не потрібно.
- Вибрані ключові слова повинні бути помітні тільки для пошукових роботів, а не для користувачів, навіть якщо статтю читає досвідчений SEO-копірайтер.
- Не слід писати пропозицію тільки для того, щоб використовувати ключове словосполучення. Вона повинна бути інформативною сама по собі. Якщо не виходить, то варто доповнити її корисними відомостями.
Дотримуйтесь цих порад при написанні текстів, і тоді ваші статті будуть частіше читати до кінця.