Для чого потрібно семантичне ядро сайту і як його використовувати?
Семантичне ядро створюється для того, щоб:
Провести маркетинговий аналіз
Для підбору і виділення ключових словосполучень необхідно зробити аналіз сайтів головних конкурентів. Це дозволяє врахувати вдалий досвід і застосувати його при розробці свого сайту.
Створити структуру сайту
Збирати семантичне ядро слід для того, щоб в майбутньому структурувати свій веб-ресурс. Від того, скільки запитів було вибрано, залежить, як краще організувати меню, перелінковку між сторінками та інше.
Оптимізувати сторінки сайту
Вибрані ключові слова і пошукові запити використовуються для оптимізації сторінок сайту під кожен з них, як для структурування, так і для виведення в ТОП в пошукових системах. Оптимізація сайту дозволить уникнути переспаму.
Сформувати технічні завдання для копірайтерів
Слід знати, що без семантичного ядра незрозуміло, які теми для написання контенту давати копірайтерам. Маючи в своєму розпорядженні контент-план з прописаними основними і додатковими ключовими словами, досвідчений копірайтер зможе написати якісні тексти дійсно оптимізовані під правильне сприйняття пошуковими системами.
Створити нові сторінки і розділи сайту
Стикаючись з новими ключовими словами і пошуковими запитами, які підходять під відповідну тематику, стане зрозуміло, які розділи і сторінки слід додати на сайт.
Підібрати тексти посилань (анкори)
Грамотно підібрані ключові запити допоможуть вирішити, які фрази найбільш підійдуть для анкорів.
Як правильно скласти семантичне ядро для сайту?
Для побудови SEO-ядра найчастіше використовують сервіс Google Ads (в перспективі в ньому буде запущена контекстна реклама) і подібні. Під час пошуку запитів варто вводити в рядок раніше обрані слова, що відображають специфіку сайту. У випадаючому списку будуть доступні словосполучення, які користувачі шукають найчастіше. На цьому етапі необхідно:
- проаналізувати видачу, підібрати відповідні словосполучення;
- виділити уточнюючі і асоціативні запити.
Види ключових запитів
Ключові слова можна розділити на 3 групи:
- низькочастотні (НЧ), які запитуються в пошукових системах близько 100-500 разів на місяць. За допомогою НЧ можна швидко підняти новий сайт в пошуковій видачі, найчастіше їх впроваджують в описі, розміщеному на сторінках товарів або послуг. Вони досить конкретизовані, складаються з 3-4 слів;
- середньочастотні (СЧ). Кількість таких запитів досягає 500-5 тис., СЧ запити активно застосовуються для комерційних ресурсів;
- високочастотні (ВЧ). Найпопулярніші словосполучення, які найчастіше вводять в пошуковий рядок користувачі. Кількість може становити 5-10 тис. і більше, за допомогою ВЧ запитів можна зміцнити позиції розкручених сайтів.
Частотність залежить від тематики, для молодого ресурсу найкращим рішенням стануть середньо- і низькочастотні запити.
Проведення кластеризації
Підібрані ключові словосполучення потрібно поділити по змісту на групи (кластери). Кластеризація дозволяє видалити зайве і виділити головне, що необхідно для:
- налаштування ефективних рекламних кампаній;
- створення релевантних сторінок;
- формування детальної структури сайту.
Кластеризація – складний процес, тому краще використовувати сервіси автоматизації: MegaIndex, SE Ranking, інші. Готові кластери рекомендується перевіряти вручну, щоб виключити можливі помилки, неточності.
Під час складання SEO-ядра треба орієнтуватися на тематику сайту, побажання потенційних клієнтів, а також зовнішні джерела: контекстна реклама, пошукові підказки, аналіз конкуруючих ресурсів.
Пам’ятайте: правильна побудова семантичного ядра сайту є важливим моментом в оптимізації веб ресурсу і відіграє велику роль в просуванні. Поради про те, як сформувати семантичне ядро сайту, допоможуть виконати цю складну роботу правильно, і відносно швидко.
Помилки при побудові семантичного ядра
Збір семантичного ядра – одне з першочергових завдань будь-якого SEO-фахівця при роботі з проектом, який знаходиться на просуванні. Нижче представлені типові помилки, які можуть допустити початківці оптимізатори при зборі семантики.
- Збирати з одного джерела. В семантиці, зібраній з одного джерела, є можливість втратити ряд запитів, які допоможуть просуванню сайту. Ми рекомендуємо такий список сервісів для підбору ключових слів: Serpstat, планувальник ключових слів Google Ads, Semrush, Ahrefs. Оптимальним варіантом стане ядро, до якого увійшли фрази з кількох джерел.
- Упустити синоніми. Семантичне ядро без урахування синонімів буде неповним. При зборі семантики необхідно включати в ядро синоніми, це допоможе підвищити релевантність. Наприклад: ремонт стільникових телефонів = ремонт мобільних телефонів і т.п.
- Зациклитися на ВЧ-запитах. Як правило, ВЧ-запити мають високу конкуренцію, просування по них молодого сайту може бути неефективним.
- Не враховувати НЧ запити. Не звертати уваги на НЧ запити не варто. Завдяки їм можна підтягнути вектор тематичної спрямованості статей і сайту, що в подальшому дасть хорошу опору для створення контенту, спрямованого на просування за високочастотними запитами.
- Неправильно кластеризувати запити. У разі проведення неправильної кластеризації різко погіршується релевантність сторінок сайту, що негативно позначається на просуванні. При кластеризації запитів необхідно зрозуміти, який зміст користувачі вкладають в запит, і правильно розподілити запити по сторінках сайту.