shidnyj

    Сайт застарів: як це зрозуміти і що робити

    Застарілий сайт можна розпізнати за певними ознаками. Зверніть увагу на перші «дзвіночки» – конверсія стала нижче, позиції у видачі знижуються, відвідувачів стає менше. Це наслідок, причина полягає в тому, що сайт застарів. Розповідаємо, по яких симптомах це можна зрозуміти, як виявити перші ознаки на самому початку і вжити заходів вчасно.

    Напрямки, в яких сайт може застаріти

    Сайт може застаріти або в одному конкретному аспекті, або відразу у всіх. В середньому, всі ознаки старіння можна об’єднати в три великі групи: дизайн, функціонал і контент. Давайте докладніше розберемо кожен з них: визначимося, як зрозуміти, що сайт застарів, і що саме в цьому випадку робити.

    1. Застарілий дизайн сайту

    Оформлення впливає на поведінку користувачів. Привабливий дизайн здатний викликати довіру. Якщо сайт виглядає несучасно, тут же з’являється відчуття занедбаності. Неначе ресурсом не займаються, не доглядають. Значить, справи бізнесу погані або власник не дбає про покупців. Відвідувач це сприймає підсвідомо. Дії його цілком прогнозовані: людина вирішить піти туди, де його цінують і поважають.

    Діагностика

    Основні ознаки застарілого дизайну:

    • Flash-контент.
    • Реалістичність в дусі нульових років.
    • Кольорові, занадто оригінальні шрифти.
    • Велика кількість спецефектів – тіней, відображень.
    • Фонові патерни, текстури, деталі.
    • Махрова класика flat-дизайну.
    • Не враховується фірмовий стиль компанії.

    Профілактика

    Дизайн поки можна вважати актуальним, якщо на сайті використані:

    • Проста типографіка.
    • Елементи плоского дизайну (блоки, кнопки і т. д.).
    • Колірна гамма, побудована на основі яскравих тріад.
    • Тіні, що відтворюють враження нашарування.

    Що робити, якщо дизайн сайту застарів

    У випадках, описаних в «Діагностиці», ресурсу терміново потрібно редизайн! Якщо поки його стан актуальний, треба стежити за трендами і заодно за конкурентами. Раптом вони почали застосовувати більш вигідні рішення.

    2. Застарілий функціонал сайту

    Тут також можна виділити кілька аспектів функціоналу, які можуть втратити свою актуальність.

    Незручна для користувачів структура

    Кожен сайт за час роботи заповнюється контентом, розділами, товарами, послугами. Діяльність компанії не статична – приходять і йдуть співробітники, бізнес відкриває нові напрямки, фірма організовує філії, перебудовує внутрішню систему підпорядкування. Зміни відображаються на структурі сайту. У момент створення ресурсу вона напевно здавалася вам стрункою, логічною, оптимальної. Оцініть актуальний стан неупереджено: чи так це зараз?

    Як перевірити

    Складіть невеликий чек-лист і пройдіться по ньому:

    • Структура відображає діяльність компанії;
    • Вона відповідає цілям ресурсу;
    • Відвідувачам зручно перебувати на сайті;
    • Легко знайти потрібну інформацію;
    • Зрозуміло, як розташовані розділи.

    Складна, неповоротка структура – вірний спосіб втратити клієнтів. Щоб виконати найпростіший аудит, можна попросити незацікавлених співробітників, близьких зайти на сайт і подивитися, чи зручний і зрозумілий він в користуванні.

    Що робити

    Якщо сайт застарів настільки, що навігація, пошук інформації, орієнтація по розділах викликає складності, ситуацію потрібно змінювати. Коли проблема незначна, можна просто допомогти користувачам, запровадивши пошук, оновивши карту сайту, розставивши хлібні крихти, видаливши старі розділи та зайвий контент.
    Коли цього мало, треба залучати професіоналів.

    Непродумані URL-адреси

    Цей недолік опосередковано пов’язаний з похибками в структурі. Один із законів сучасного SEO, що став класичним, – формування адрес сторінок за принципом ЧПУ. Все ще можна зустріти ресурси, де цей постулат не дотримується, урли прописані не якісно, ​​без відповідності структурі і семантичному ядру сайту.
    Недолік негативно впливає на оцінку ресурса пошуковими алгоритмами. Але і користувачі його помічають: зрозуміла адреса допомагає навігації, незрозуміла викликає подив і сумніви в безпеці ресурсу.

    Need for speed: сайту не вистачає швидкості

    Повільне завантаження відлякує половину (якщо не більше) відвідувачів. Воно підвищує відсоток відмов, спричиняє зниження конверсії, втрату позицій в результатах пошукової видачі.

    Ресурс не адаптивний

    Про те, як важливо для кожного ресурсу бути адаптивним, ми говорили неодноразово. Якщо до цих пір цього не зроблено, якщо сайт адаптований під мобільні пристрої погано, ви втрачаєте половину аудиторії. І програєте в очах пошукових систем – в ТОП без цього не пробитися.
    Не варто виконувати адаптивність для галочки. Верстка повинна бути такою, щоб відвідувачі реально відчували комфорт при перебуванні на сайті. При цьому і картинки, і текст повинні бути добре помітними, чіткими. Треба подбати про кнопки, про подання посилань, натискання повинно бути комфортним.

    Як діагностувати

    Найпростіший спосіб – проскрольте сторінку, оцініть сайт з різних пристроїв. Є й електронні сервіси, що дозволяють виконати таку перевірку в автоматичному режимі. В ідеалі при зменшенні розміру все елементи повинні перебудовуватися під нього і коректно відображатися, не втрачаючи привабливості, зберігаючи важливість контенту.

    3. На сайті застарілий контент

    Дуже груба помилка, якщо вміст ресурсу не відповідає поточній дійсності, реальному стану справ в компанії.
    Чого це може стосуватися:

    • Змінилися контактні дані: адреса, телефони, email, сторінки в соцмережах, але в розділі «Контакти» цю інформацію ви не оновили. Такі відомості завжди повинні бути в наявності, і, звичайно, їх життєво необхідно підтримувати в актуальному стані. Якщо користувач спробує додзвонитися по неіснуючому телефону, він припинить спроби подальшого зв’язку.
    • Наповнення по послугах, цінах, фахівцях застаріло. Припустимо, ви перестали розвивати якийсь напрямок діяльності. Приберіть інформацію про неї.
    • Старі статті. Буває, що свідоцтво або інструкція «висять» на ресурсі кілька років. Менеджери продовжують на неї посилатися при переговорах, за звичкою відправляють її разом з пропозицією. При цьому, якщо дані там неактуальні навіть частково, у клієнта можуть закрастися сумніви в компетентності та професіоналізмі співробітників компанії. Тому варто регулярно перевіряти і при необхідності оновлювати контент.
    • Поширені стокові фотографії. Є фото, які вже неодноразово «засвічені» на різних ресурсах. Уявіть, яка думка складеться у відвідувача, якщо він спочатку читає опис будь-якого унікального продукту, технології, переглядає презентацію якогось авторського рішення, і раптом розуміє, що ці оригінальні штуки супроводжуються безкоштовним фото-контентом, який може отримати на стоках будь-хто бажаючий.
    • Чужі відео з YouTube. Раніше вважалося чимось само собою зрозумілим, що скачати відеоролик, розміщений у відкритому доступі, і використовувати його на свій розсуд – нормально. Тепер, коли повсякденні гаджети, звичайні смартфони дозволяють робити досить якісні відео, подібні запозичення виглядають відштовхуюче.

    Що робити, якщо на сайті застарілий контент

    Коли ви виявляєте, що вміст перестало бути актуальним, не чекайте зручного моменту для виправлення ситуації. Вирішувати цю проблему треба негайно: через застарілу інформацію ви, цілком можливо, втрачаєте клієнта просто зараз.

    Тому:

    • Актуалізуйте контакти, описи послуг своєї компанії.
    • Виділіть час та ресурси на регулярне проведення контент-аудиту.
    • Оновлюйте контент.
    • Створюйте і публікуйте новий.
    • Старі, непотрібні публікації видаліть, якщо їх не можна або безглуздо вдосконалити.
    • Замовляйте професійні, якісні відео і фото для свого ресурсу.

    Що робити, якщо сайт застарів

    Діяти! Не можна сидіти склавши руки, ця проблема не самоусунеться. Для початку треба виявити слабкі місця, больові точки. Зробити це можна і самостійно, коли недоліки явно впадають в очі. У складних або спірних ситуаціях допоможе професійний аудит. Компетентні фаівці не скажуть просто на словах – все погано, дизайн і контент застарілі, ресурс треба повністю переробляти. Вони дадуть розгорнуті результати перевірки з докладними описами виявлених проблем та рекомендаціями щодо їх усунення.

    Що буде, якщо вчасно не зреагувати і не вжити заходів? Як в медицині: хвороба прогресуватиме, а стан – погіршуватиметься. Підвищиться частка відмов, відвідувачі почнуть частіше і швидше залишати сайт. Далі знизиться конверсія: купувати, дзвонити і замовляти будуть рідше. Набрані позиції в результатах пошуку застарілий сайт досить швидко втратить. Коли це станеться, редизайном або вирішенням однієї конкретної проблеми вже не обійдешся. З комплексом труднощів здатні впоратися кардинальні заходи – повна переробка сайту з подальшим його просуванням з нуля. Це потребує багато часу і вкладень. Тому оновлюйте ресурс своєчасно!

    Поділитися в соцмережах
    Contact

    Готові замовляти?

    Якщо все, написане на сайті, викликало у вас довіру, зв’яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом.

    • PBB design. м. Львів
      вул. Стрийська 202
    • Телефонуйте
      +38 067 603 6631
    • Години роботи
      Пн - пт: 10.00 - 18.00
    © Copyright 2009 – 2020. PBB DESIGN. Веб розробка Львів
    Contact
    Поділитися в соцмережах
    Call Now Button