Ні для кого не секрет, що дизайн – це перше, на що звертають увагу відвідувачі сайту. Саме візуальне оформлення є одним з факторів, який змушує відвідувача, який навіть випадково перейшов залишитися на сайті.
Серед розробників існує думка, що оновлювати дизайн сайту слід не рідше 1 раз в 5 років. Редизайн – це не просто зміна оформлення. Подібного роду процедура передбачає ще й серйозні зміни функціоналу ресурсу, аж до перенесення на іншу, більш зручну CMS. Більше про редизайн читайте тут.
Ознаки того, що вам і вашому сайту вже пора зробити редизайн:
Дизайн сайту в прямому сенсі слова застарів
На жаль, в деяких випадках власники навіть не розуміють, що сайт їх морально застарів. Веб-технології – це сфера, де зміни відбуваються дуже швидко. Без перебільшення – кожен день з’являються якісь нові фішки, компоненти, функціонали, які допомагають зробити ресурс зручнішим і досконалішим. Якщо ви розробили сайт в далеких 2000-х і думаєте, що нічого міняти не потрібно – сильно помиляєтеся. Всі великі компанії знають, що ресурс періодично потребує модернізації.
Ваш сайт створений на конструкторі і використовується шаблонний дизайн
Ще одна проблема багатьох сайтів – вони зроблені за шаблоном, на конструкторі. Чому шаблонний дизайн – це погано? Дебати на цей рахунок розпалюються неабиякі. Хтось каже, що шаблонний дизайн ніяк не заважає просуванню сайту і продажам, інші доводять зворотне.
Якщо переглянути ТОП, то навряд чи знайдете в першій десятці два сайти, зроблені за образом і подобою один до одного. Пошуковики за максимальну різноманітність видачі.
Коли всі конкуренти по ТОПу мають хороші сайти з унікальним дизайном, то шаблонний просунути туди буде складніше. Навіть в першу чергу не тому, що це неунікальний дизайн, а тому що сайт конструктор передбачає, як правило, обмежений функціонал, і зробити щось видатне, що заслуговує уваги користувачів і пошукових систем, дуже складно. А, як відомо, ТОП дістається кращим.
І звичайно ж, має сенс нагадати, що сайти на конструкторах досить часто складно просунути саме через обмеження в функціоналі, це сайти на TIU, Wix і деякі інші.
Велика кількість технічних помилок
Буває, сайт не просто морально застарів, але і містить багато технічних помилок. Часто власники сайту про них навіть не підозрюють. Такого роду недоліки теж виправляються при редизайні.
Сайт не відповідає вимогам відвідувачів
Тут ми говоримо про зручність ресурсу з точки зору юзабіліті. Буває так: начебто, користувачі приходять на сайт і навіть проводять на ньому достатня кількість часу, однак цільову дію (дзвінок, купівля онлайн, реєстрація тощо) так і не роблять.
Великий відсоток відмов показує, що сайт явно не подобається користувачам:. Якщо конверсія у сайту низька (нижче 1%), відсоток відмов вище 30%, це привід задуматися над редизайном.
Сайти конкурентів виглядають набагато виграшніше на тлі вашого
Як мінімум, потрібно бути на одному рівні з противником, а в ідеалі – бути краще. Інакше ні про які продажі і клієнтів і мови бути не може – відвідувачі підуть до конкурентів, тому що сайт привабливіший, зручніший і сучасніший.
І якщо ваш сайт не такий, то і в ТОП йому, потрапити буде важко.
Якщо ви все-таки зважилися на редизайн сайту, то ви повинні скласти дуже чітке технічне завдання для розробників. Тоді зростає ймовірність, що ваші очікування співпадуть з отриманим результатом.
Як скласти ТЗ розробникам? На що потрібно звернути увагу? І, нарешті, як не просісти за наявними позиціях? Розбираємося по порядку.
Що потрібно враховувати при розробці ТЗ для редизайну сайту?
Крок 1. Вирішіть, для чого ви замовляєте редизайн.
Хочете залучити нових клієнтів? Збільшити продажі? Тоді зверніться до розробників, чи роблять вони попередній маркетинговий аналіз ринку. Фахівці проаналізують ваш бізнес, знайдуть слабкі місця конкурентів, розберуться, що потрібно вашій цільовій аудиторії і який дизайн її вразить.
Крок 2. Виберіть, як (хоча б приблизно) повинен виглядати сайт.
Обов’язково повідомте розробникам сайти, які вам подобаються і сайти, які вам не подобаються. Саме вони допомагають дизайнерам зрозуміти, в якому стилі працювати. Щоб не вийшло так, що ви чекаєте мінімалістичний дизайн, а вам на затвердження надсилають макет з великою кількістю елементів.
Якщо у вашої компанії є фірмовий стиль, логотип, брендбук, корпоративні кольори, обов’язково повідомте про це.
Також слід попередньо позначити всі свої побажання: хочете родзинку в нижньому правому кутку – повідомте про це подобається плоский дизайн – скажіть.
Всі ваші побажання повинні обговорюватися ДО початку робіт, а не після того, як ви отримали перший макет.
Крок 3. Визначте, чи залишиться на сайті колишня CMS, або все-таки варто перенести ресурс на нову.
Крок 4. Задумайтеся відразу про просування.
Якщо у вашого сайту є позиції, по яких ви не хочете просісти при редизайні – надайте список даних ключових запитів розробникам. Тоді при написанні текстів, складанні тегів заголовків все це врахується.
Крок 5. Відстежуйте ефективність.
Важливо не просто наводити «красу», важливо порівняти показники ДО і ПІСЛЯ – тоді ви точно будете знати, що редизайн не нашкодив сайту, а тільки пішов йому на користь.
Звертайте увагу на відвідуваність, час, проведений користувачами на сайті, відсоток відмов і, звичайно ж, конверсію.
Таким чином, редизайн сайту – це не просто оновлення головної сторінки. Потрібний комплексний підхід та професійний погляд. Не впевнені, що впораєтеся самостійно? Зверніться до нас.