pbb-man

Ключові етапи створення сайту

Створення сайту – ключова послуга нашої компанії, яка займається веб розробкою з 2005 року. Дотримання основних етапів побудови сайтів є запорукою успішної роботи ресурсу, і тому їх ігнорування, як правило, дорого обходиться власникам.

Досі зустрічаються власники бізнесу, які замовляють сайти з принципу просто створити сайт, «щоб був». «Раз у конкурентів є, то і нам потрібно». При цьому сам клієнт не бере участі в процесі, і недосвідчені фахівці іноді створюють сайт в рамках своєї картини світу. Адже ж це не їх бізнес, і вони не знають всіх тонкощів справи. Виходить сайт про все і ні про що, який витрачає час і гроші власників. Давайте розберемося, що потрібно зробити, перш ніж замовляти сайт, під час його створення і після, щоб отримати на виході робочий інструмент для бізнесу. Виділимо наступні етапи створення сайтів:

Крок 1. Визначаємо цілі

В першу чергу потрібно визначитися, для чого вам потрібен сайт. Від цього буде залежати структура і наповнення ресурсу, а також способи просування.
Вивчіть вашу аудиторію: хто ваші клієнти і як вони шукають інформацію про продукт або послугу. Від цього і буде залежати, який сайт вам потрібен. Якщо ви тільки починаєте бізнес, то подивіться дослідження з вашої сфери, щоб зрозуміти загальну картину. Для тих, у кого вже багато клієнтів в офлайні, рекомендуємо провести опитування серед покупців і співробітників.
Для інтернет-магазинів рекомендуємо почати вивчення e-commerce в цілому, щоб розуміти хто і що замовляє в інтернеті.І, звичайно ж, не забувайте про конкурентів, які вже створили сайти. Вивчіть, як вони залучають клієнтів, які у них є можливості або які помилки вони допускають. Зрозумівши, хто ваші клієнти, легше сформулювати мету сайту, яка може виглядати, наприклад, ось так:

  • Розширення охоплення аудиторії. Ви хочете вийти в інші регіони і розширити дилерську мережу. Або ви дізналися, що більшість клієнтів шукають інформацію в інтернеті і готові замовляти онлайн. Знадобиться повноцінний сайт з інформацією про всіх продуктах і послугах компанії.
  • Просування бренду. Ваша компанія вже утвердилася на ринку, але невідома в інтернеті: в різних рейтингах, на сторінках форумів або на інформаційних сайтах немає згадок про вас, тільки про конкурентів. Підійде створення сайту-візитки, який буде підвищувати лояльність клієнтів і допомагати швидше знайти контакти компанії.
  • Скорочення навантаження на службу підтримки. Після опитування співробітників стало ясно, що клієнтам не вистачає інформації про продукт, і створення так званого довідника дозволило б вирішити цю проблему. Тобто тут потрібен сайт з акцентом на інформаційний контент. Також такий сайт підійде для навчання нових працівників.
  • Підвищення продажів певного продукту. Тим, хто поки не готовий запускати повноцінний сайт або хотів би «промацати» аудиторію, варто почати з Лендінзі (landing page) для одного товару або послуги.

Це лише найпоширеніші варіанти, для орієнтиру.

Крок 2. Вибираємо домен і хостинг

Назву сайту і хостингову компанію краще вибрати заздалегідь. І не соромтеся радитися з розробниками вашого сайту. Про підбір доменного імені ми вже писали тут.

Крок 3. Складаємо технічне завдання

Технічне завдання, як можна здогадатися з назви, це документ, в якому будуть зібрані всі вимоги до вашого майбутнього сайту. Ступінь деталізації залежить від списку ваших бажань і складності ресурсу. Виділимо основні розділи:

  • Опис мети і призначення сайту, а також коротка інформація про цільову аудиторію. Щоб розробники сайту були з вами на одній хвилі і заодно допомогли вибрати формат ресурсу.
  • Вимоги до оформлення сайту. У загальних рисах опишіть, як ви уявляєте дизайн майбутнього ресурсу, вкажіть бажану колірну гамму і, якщо є, корпоративні кольори. Також в даному розділі потрібно вказати логотип або позначити, яким він повинен бути.
  • Список засобів перегляду сайту. Перерахуйте браузери і їх версії, з яких сайт повинен коректно відображатися, особливо якщо специфіка бізнесу вимагає підтримки старих версій (наприклад, для банківської сфери). І не забуваємо про оптимізацію під мобільні, щоб ваш сайт виглядав акуратно на будь-якому пристрої.
  • Вимоги до системи управління контентом. Визначте список основних можливостей для адміністратора сайту, наприклад, додавання фотографій в портфоліо або зміна текстів на сторінках, створення нових розділів або зміна структури і т. д.
  • Опис структури сайту. Продумайте основні розділи, грунтуючись на ваші товари або послуги, і вкажіть, що приблизно буде на сторінках (або сторінці в випадку з Лендінгом). Не забуваємо при плануванні структури враховувати запити користувачів, щоб сайт було легше просунути в пошуку.

Більшість агентств попросять вас заповнити бриф на розробку. Це і буде свого роду технічним завданням на сайт. Наш бриф ви можете завантажити у правому сайдбарі на кожній сторінці сайту, крім головної.
Будьте готові відповісти на всі питання максимально детально, від цього залежить якість опрацювання вашого сайту.

Крок 4. Написання текстів

Після того як ви остаточно узгодили структуру вашого майбутнього сайту, необхідно підготувати тексти для основних сторінок сайту:

  • Головна сторінка. Обов’язково підготуйте даний текст до розробки сайту, щоб побачити, як він буде виглядати поруч з іншими блоками. Можливо інформацію доведеться доповнити графічними елементами або розділити на частини.
  • Сторінка послуги або картка товару. Напишіть текст для однієї типової сторінки, щоб потім за аналогією заповнити інші.
  • Сторінка про компанію. Варто підготувати текст заздалегідь і продумати візуальні акценти.

При створенні текстів пам’ятаємо про те, що вони повинні бути унікальними. Ми раніше писали про те, що таке унікальність і як захистити тексти від копіювання для Яндекса і Google.
Ще тексти повинні бути оптимізованими. Тому перед написанням тексту необхідно скласти список ключових слів, або семантичне ядро, які потім потрібно буде розподілити по тексту. Також в тексті слід вказати теги Title, Description і заголовки h1-h3.

Крок 5. Дизайн

А ось тепер можна вже продумувати дизайн проекту. Багато помилково починають з цього етапу, тому в підсумку виходять гарні, але непотрібні сайти.
Перед зверненням до дизайнера рекомендуємо зробити міні-добірку сайтів, які вам подобаються, але не забуваємо про особливості тематики бізнесу. Орієнтуйтеся на конкурентів і ознайомтеся з трендами в дизайні, щоб продумати унікальний і сучасний дизайн. При виборі компанії або фрілансера обов’язково дивіться портфоліо. Воно повинно вам подобатися і, в ідеалі, містити приклади з вашої тематики.

Крок 6. Оптимізація

Ми вже згадували про оптимізацію текстів, тепер перейдемо до оптимізації всього сайту. Базовий список робіт, який необхідно виконати:

  • Складання карти релевантності. На основі зібраного раніше семантичного ядра створюємо план розподілу ключових слів між сторінками сайту.
  • Реєстрація сайту в Google Search Console, щоб налаштувати відображення інформації про сайт для пошукових систем.
  • Додавання карти сайту (sitemap.xml), яка допоможе прискорити індексацію сайту.
  • Створення robots.txt. Файл з інструкціями для пошукових роботів, які сторінки потрібно або не потрібно індексувати.
  • Налаштування 404 сторінки. Допоможе перенаправити користувачів з порожніх розділів на працюючі сторінки сайту.
  • Підключення SSL-сертифіката, якщо на вашому сайті планується особистий кабінет і / або форма замовлення.
  • Прописання тегів і метатегів. Необхідні, щоб сторінки привабливо відображалися в пошуку.

Найкраще для виконання даних робіт підключити seo-фахівця, який в подальшому буде займатися просуванням сайту.

Крок 7. Верстка сайту

Насправді даний етап виконується майже одночасно з попереднім, але для полегшення сприйняття інформації виділимо його в окремий крок.
Основну роботу як власник бізнесу ви вже виконали на попередніх кроках, тому тут варто тільки чекати результатів. Після того як вам надішлють зверстаний версію сайту, рекомендуємо додатково разом з колегами протестувати сайт на різних пристроях і версіях браузерів, щоб точно бути впевненими в його працездатності.

Крок 8. Наповнення контентом

Тепер, коли у вас вже є робоча версія сайту, необхідно заповнити порожні розділи і шаблонні сторінки. Серед них:

  • Сторінки карток товарів. Типові варіанти у вас вже є.
  • Сторінки портфоліо. Вибирайте тільки реальні фотографії і оформляйте їх в єдиному стилі, щоб розділ виглядав презентабельно. Детальніше про те як підбирати та оптимізувати зображення.
  • Розділи типу «Блог» або «Новини». Додайте для початку кілька матеріалів (тільки якщо у вас не інформаційний портал), щоб розділи не були порожніми.
  • Сторінки гарантій або умов доставки і оплати. Обов’язково заповніть їх перед запуском сайту, щоб підвищити довіру до сайту.
  • Сторінка контактів. Вкажіть якомога більше контактів для зв’язку, щоб клієнт зміг вибрати найбільш зручний.
  • Розділ відгуків. Не залишайте даний розділ порожнім. Якщо у вас вже є клієнти, то попросіть самих лояльних залишити свою думку або надіслати лист подяки. Також рекомендуємо всіляко заохочувати клієнтів за відгуки, щоб розділ регулярно поповнювався.

В ідеалі у вас не повинно залишитися порожніх розділів, щоб клієнти бачили, що сайт робочий і вони можуть зробити замовлення.

Крок 9. Підключення веб-аналітики

Щоб розуміти, наскільки ефективний ваш сайт і зрозумілий він користувачам, необхідно встановити лічильники веб-аналітики. Найбільш зручна і поширена система – Google Analytics.

Підсумки

Виконавши кожен пункт, ви отримаєте робочий сайт, готовий до просування і запуску реклами. Сподіваємося, що дані принципи створення сайту допоможуть вам уникнути зайвих витрат і скоротити час запуску ресурсу.

Якщо ви не знаєте, кому довірити створення сайту, то можете звернутися до нас. Виконуємо всі роботи, при розробці враховуємо всі нюанси для просування в ТОП.

Contact

Готові замовляти?

Якщо все, написане на сайті, викликало у вас довіру, зв’яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом.

  • PBB design. м. Львів
    вул. Стрийська 202
  • Телефонуйте
    +38 067 603 6631
  • Години роботи
    Пн - пт: 10.00 - 18.00
© Copyright 2009 – 2022. PBB DESIGN. Веб розробка Львів
Contact
Call Now Button