Число людей, що користуються мобільним Інтернетом постійно росте, тому оптимізація сайту для мобільних пристроїв – вимога часу. Чому люди користуються мобільним Інтернетом, в чому відмінності пошуку в мобільній версії, як оптимізувати сайт під мобільний пошук.
Як показують дослідження найчастіше люди користуються Інтернетом, щоб:
- проводити час у соціальних мережах (50%);
- працювати з електронною почтою (45%);
- шукати продукти чи послуги для покупки (45%).
Дані актуальні для аудиторії у віці від 17 до 31 року. Саме ця аудиторія проводить більше часу в Інтернеті (у країнах Європи близько 2 годин на день, із збільшенням віку показник скорочується).
Особливості пошукової видачі на мобільних пристроях
- Використання коротких пошукових запитів. Це обумовлено невеликою клавіатурою, на якій не так зручно писати. Дуже часто в мобільному пошуку люди користуються підказками.
- Географічна прив’язка запитів. З мобільних телефонів люди часто на ходу шукають інформацію про товар чи службу та віддають переваги варіантам, що розташовані в близькій доступності. Тому видача формується з врахуванням геолокації.
- Обмеженість видачі. На маленькому екрані пристрою видно тільки перші 1-3 відповіді на запит. Як правило, це рекламний блок і карта з локаціями. Враховуючи цей факт, якщо ви хочете отримати хороший трафік з органічного пошуку, треба потрапити не просто в першу десятку сайтів, але бажано бути в топ-3 пошукової видачі.
- Своя тема в рекламі. Реклама на десктопі і на мобільному пристрої також відрізняється. Головною особливістю стала можливість реклами прикладних програм. Адже з мобільної видачі так зручно відразу встановити додаток і користуватися ним і надалі, не повертаючись у видачу і не залишаючи шанс конкурентам.
- Швидке покидання видачі. Як правило, користувач відкриває перший сайт, що задовольняє його критеріям, і виходить з пошуку, не вертаючись назад через складнощі перемикання між вкладками. В роботі звичайної версії пошуку людина, як правило, відкриває кілька вкладок і легко може повернутися в пошук кілька разів.
- Адаптація для мобільних. Пошукові системи показують сайти, які адаптовані до мобільних пристроїв, адже на звичайних сайтах сидіти з телефону незручно. І якщо ви не оптимізовані в цій галузі, користувач вас не бажає.
- Детальна інформація в пошуку. Сьогодні активно вводяться різні функції для комерційних тематик. Наприклад, в оголошеннях про готелі представлена максимально детальна інформація про них. Тут можна знайти все починаючи від ціни і закінчуючи фотографіями.
Таким чином, мобільна видача має ряд особливостей, які необхідно враховувати, якщо ви хочете просувати і отримувати клієнтів з цього сегмента.
Оптимізація під мобільні пристрої: мобільний сайт чи адаптивна верстка?
Пошукові системи офіційно заявили про те, що для мобільного пошуку сайт повинен бути адаптований під мобільні пристрої. Google ще в 2014 році став позначати у видачі сайти, адаптовані під мобільні, а з квітня 2015 офіційно оголосив про впровадження алгоритму mobile-friendly.
Але і сьогодні у видачі на досить високих позиціях дуже часто трапляються сайти, неадаптовані під мобільні пристрої. Та й тотальних відмінностей між десктопним і мобільним пошуком поки немає, але зміни поступово набирають обертів. Тому на довгострокову перспективу варто все-таки задуматися про адаптацію сайту. Про вибір між адаптивним сайтом і окремою мобільною версією читайте тут.
Кому ж варто вже сьогодні почати оптимізуватися?
Ви не можете вирішити, чи варто зараз робити оптимізацію, чи краще записати це в плани? Подивіться на частку трафіку з мобільних пристроїв в загальному обсязі, а також оцініть сайти своїх конкурентів в пошуку.
- Якщо трафік пристойний (від 10-15%), а конкуренти активно адаптуються, то варто не відкладати і робити адаптацію свого сайту.
- Якщо трафік з мобільних має позитивну динаміку, також варто задуматися про якнайшвидшу адаптації.
- Якщо конкуренти не проявляють активності в даному напрямку, це може зіграти вам на руку і дозволить зайняти більш високі позиції, поки ще система набирає обертів.
Якщо ви вирішили, що адаптувати сайт варто вже сьогодні, то цілком очевидно приймаєте для себе рішення, який спосіб вибрати: адаптацію або мобільну версію.
При виборі враховуйте специфіку ресурсу. Якщо у вас великий багатосторінковий сайт, наприклад, інтернет-магазин, з каталогами, списками, бланками і іншими деталями, то, щоб не дублювати контент, можна зробити адаптивну верстку. Якщо сайт невеликий, тоді можна зробити мобільну версію.
Сучасний мобільно адаптований сайт ви завжди можете замовити у нас.