Що вибрати: додаток, адаптивний сайт або мобільну версію?


Що вибрати: додаток, адаптивний сайт або мобільну версію?

Частка мобільних користувачів зростає впевненими темпами: в кінці 2015 року їх кількість в Мережі вперше перевищила кількість користувачів стаціонарних комп'ютерів. У вас ще залишилися сумніви з приводу того, чи потрібен вам мобільний сайт?
Мета статті – познайомити вас з основною термінологією в галузі розробки адаптивних сайтів і мобільних додатків і допомогти розібратися, які з методів підійдуть саме вам.
Отже, перерахуємо основні способи зробити ваші послуги доступнішими для мобільного аудиторії.

Адаптивний дизайн (англ. Adaptive/Responsive)

В цілому суть поняття така: мається на увазі здатність сайту підлаштовуватися під екрани різних пристроїв і відображатися однаково добре як на широких моніторах, так на планшетах або мобільних телефонах.
Адаптивність досягається за допомогою наступних інструментів:

  • «Гумова верстка, тобто розміри елементів сторінки задаються не в пікселях, а у відносних одиницях, наприклад, у відсотках. Тому коли ми звужуємо сторінку браузера, «гумовий» сайт теж зменшується в розмірах, однак повністю залишається на екрані.
  • Медіа-запити (англ. Media Queries) – це спеціальні команди в коді сайту, які відповідають за відображення сторінки саме на мобільних пристроях. Конкретно ця команда значить, що весь код всередині неї спрацює, тільки якщо сайт будуть переглядати з пристрою з шириною екрана менш 640 пікселів, тобто з мобільного телефону. Даний інструмент дозволяє гнучко змінювати вигляд сайту в залежності від того, з якого пристрою його переглядають. Медіа-запит дозволяє задати вигляд сайту для конкретних розмірів екрану. Наприклад, якщо це галерея товарів, то користувачеві з широким монітором можна показати товари в 3 стовпці, а користувачеві, який зайшов з мобільного, зручніше буде побачити ті ж самі товари, але збудовані вже в один стовпець.

Отже, застосовуючи адаптивний дизайн, ми отримуємо веб-сайт, яким однаково комфортно користуватися з будь-якого пристрою. Звичайно, це ідеальний варіант, тому що якщо у сайту складний функціонал, його важко вмістити в рамки невеликого мобільного екрана.
Незважаючи на те, що користувачеві мобільного пристрою може відображатися урізаний варіант основного сайту, браузер завантажить сторінку повністю: всі тексти, зображення, скрипти, тому час завантаження може бути досить великим, що є мінусом адаптивних сайтів.

Окремий мобільний сайт

Можна не робити свій сайт гумово-адаптивним, а створити його окрему версію, розроблену для мобільних пристроїв. Ви десятки разів бачили приклади використання цього методу. Виглядає це наступним чином – на основному сайті є посилання «Перейти на мобільну версію сайту».
За цим посиланням відкривається окремий сайт з іншою URL-адресою, наприклад, m.site.com. Також зазвичай на основному сайті налаштовується автоматична переадресація всіх мобільних користувачів на мобільний сайт.
Особливість такого сайту в тому, що він максимально адаптований для зручності роботи на мобільних пристроях: стиснута вага сторінок, прибрані всі зайві елементи. Вашим мобільним користувачам буде в рази зручніше отримати необхідну інформацію про вас і зробити замовлення.
Зверніть увагу, що вам не обов'язково кілька місяців вивчати програмування, щоб зробити собі мобільний сайт. Зараз є безліч сервісів, що дозволяють створити мобільну версію сайту за півгодини. Якщо, наприклад, ви хочете зробити свій сайт-візитку зручним для мобільних користувачів, то швидше за все такий конструктор мобільної версії сайту – це все, що вам потрібно. Також послугу конструктора мобільної версії сайту надають багато хостерів, за детальною інформацією ви можете звернутися в підтримку свого хостингу.
Недоліком мобільного сайту може бути те, що вам доведеться підтримувати фактично два сайти і вносити всі важливі зміни за два рази. Однак можна зробити так, щоб обидва сайти підключалися від однієї бази даних, і всі перетворення основного здійснювалися і в мобільному, тому при розробці мобільної версії або купівлі конструктора краще уточнити цей момент.

Мобільний додаток

Мобільний додаток – це не сайт, а програма, яка встановлюється на мобільний пристрій користувача. Звідси зрозумілі основні плюси і мінуси такого підходу.
Програма встановлюється безпосередньо на телефон/плашнет вашого користувача, значить, він зможе увійти в додаток навіть без наявності доступу до інтернету, а також користуватися звичним інтерфейсом і всіма функціями пристрою.
Одночасно це і мінус, оскільки не кожен користувач захоче встановлювати додаток, щоб зробити яку-небудь хвилинну дію. Або ж відразу після отримання необхідної інформації клієнт може його видалити.
Розробка мобільного додатка досить трудомісткий і фінансово затратний процес. Веб-сайти працюють на багатьох платформах, а мобільні додатки доведеться створювати окремо під кожну платформу (iOS, Android, Windows Phone).
Звичайно, існують спеціальні інструменти, які спрощують створення додатків і дозволяють перенести його відразу на всі основні платформи, наприклад, Phonegap, Ionic, jQuery Mobile. Але в будь-якому випадку за розробкою та оновленням програми доведеться звертатися до фахівців.
В якому випадку вам необхідно саме мобільний додаток? Швидше за все тоді, коли ви можете запропонувати користувачеві щось, що буде йому корисно і надовго зацікавить. Наприклад, якщо ви психолог, то цілком можете створити додаток під назвою «Ваш кишеньковий психолог», яке буде містити статті, тести, відповіді на запитання, і в якому користувач продуктивно проведе деякий час.
Питання в тому, який результат ви хочете отримати від роботи програми. У випадку з психологом – це скоріше буде підвищення лояльності клієнтів і більш просте переведення потенційних покупців в реальних; якщо їм сподобається додаток, вони, ймовірно, будуть мати більшу довіру до психолога і прийдуть до нього на консультацію.
Якщо проект передбачає живе спілкування користувачів, то хорошим варіантом буде як мобільна версія, так і мобільний додаток, однак це буде непростий і фінансово затратний проект.
Якщо проект інформаційний, наприклад, блог або портал, то для нього більше підійде звичайна адаптивна верстка.
Щоб прийняти зважене рішення про те, чи потрібна вашому сайту мобільність, і який варіант вибрати, потрібно як мінімум вивчити дані веб-аналітики і дізнатися, скільки відсотків ваших користувачів зазвичай заходять на сайт за допомогою мобільних пристроїв.
У 95% випадках буває досить адаптивності або мобільного варіанту сайту. При створенні нового сайту варто вибрати адаптивність, при мобілізації вже існуючого часто більш швидким і простим варіантом є розробка альтернативного мобільного варіанту.


Ви можете завантажити і заповнити бриф щоб надати більше інформації розробнику щодо деталей майбутнього ресурсу

Бриф на розробку сайту Бриф на розробку лендінга Бриф на розробку додатку

Наші послуги

Створення сайтів Обслуговування сайтів Просування сайтів Інші послуги

Надіслати повідомлення