pbb-man

Десять правил при виборі доменного імені

З чого починається сайт? Або про правильне доменне ім’я сайту

Сайт починається не з тексту чи дизайну, і не з красивого логотипу компанії. Сайт починає доменне ім’я – перше, з чим знайомиться ваш відвідувач ще до переходу на сайт.
Такі фактори, як запам’ятовуваність і образність доменного імені, зона реєстрації домену, смислове навантаження назви домену – все це визначає перше враження відвідувача і часом може стати визначальним моментом для потенційного клієнта в питанні «А чи є на цьому сайті те, що мені треба?» . Але суб’єктивна оцінка доменного імені сайту відвідувачем – це не все, про що варто думати при виборі домена. Правильно обране ім’я сайту також може надати допомогу в пошуковому просуванні ресурсу.

Завдання вибору не так просте, як декому може здатися.

  • По-перше, далеко не завжди просто підібрати ім’я, яке б відображало специфіку бізнесу, а також добре б запам’ятовувалося клієнтам.
  • По-друге, вибравши ім’я, треба ще його якось “одержати”. Адже в мережі, де рахунок доменів йде на десятки мільйонів, унікальність імен є основним принципом і набір символів в імені, по суті, обмежений літерами латинського алфавіту і цифрами. Вибір у багатьох випадках невеликий і “одержати” щось гідне не напружуючи звивини непросто. Винятки, звісно, бувають, але рідко і з кожним днем все рідше.

Десять правил при виборі доменного імені
Вибираючи доменне ім’я, завжди пам’ятайте, що

  • Ім’я повинно легко запам’ятовуватися.
  • Ім’я не повинно бути довгим – чим коротше URL, тим простіше людині його набрати на клавіатурі і запам’ятати.
  • Ім’я повинно мати сенс і асоціюватися з вашим бізнесом – якщо доменне ім’я за змістом пов’язане з контентом сайту, воно буде зрозумілим для відвідувачів і легше запам’ятовуватися.
  • Ім’я повинне добре виглядати на рекламних матеріалах, візитних картках і будь-яких інших рекламоносіях, якими ви будете користуватися для просування сайту.
  • Бажано, щоб ім’я домену містило в собі ключові слова (або слово) сайту, тому що SEO-гуру вчать, що деякі пошукові системи звертають на це увагу, тасуючи результати пошуку.
  • По можливості треба вибирати ім’я в “кращій” доменній зоні, тобто в тій зоні, яку підсвідомо середня людина намагається набрати після крапки. Якщо брати Інтернет у цілому, то тут, безумовно, слід орієнтуватися на зону .COM. Якщо ж ваша потенційна аудиторія переважно живе в Україні, то .UA чи .COM.UA нічим не гірше, а може навіть і краще.
  • Слід уникати використання цифр в доменному імені, тому що цифра у багатьох людей може асоціюватися з буквами, особливо якщо вперше доменне ім’я сприймалося на слух.
  • Слід уникати використання в своєму доменному імені дефісів, щоб не гнати зайвий трафік на сайт з таким же ім’ям, але без дефіса; навряд чи у вас вийде мати такий же трафік, як з ресурсу без дефіса.
  • Намагайтеся не використовувати в імені домена абревіатур, так як вони важкувато запам’ятовуються. Звичайно, якщо ваша абревіатура GM, GE чи DG, то можете, не соромлячись, сміливо і радісно її використовувати
  • Постарайтеся переконатися, що ваше майбутнє доменне ім’я не зазіхає на чиюсь зареєстровану торгову марку, а то можуть і відібрати.

Очевидно, що коротке доменне ім’я краще довгого, навіть якщо довге ім’я ідеально описує сайт і містить купу ключових слів. Наприклад, “soft.com” помітно гірше описує сайт ніж “softnewsandunlimiteddowloadsforall.com”, але набагато краще запам’ятовується з першого погляду, легко і швидко набирається і без проблем вміщається на будь-якому рекламоносії.

Як доменне ім’я сайту допоможе в пошуковому просуванні?

Позиції сайту за певними ключовими словами залежать від якості пошукової оптимізації, наповнення сайту, його «розкрученості» в інтернеті – це основні чинники, що впливають на видачу. Але є ще додаткові чинники, один з яких ми розглядаємо в цій статті – розміщення ключових слів в доменному імені сайту. Спробуйте набрати в Google запит «прокат лиж». На перших рядках ви побачите сайт prokat-lyzh.com.ua, тобто ім’я сайту це і є пошуковий запит.
Подібні «збіги» можна бачити дуже часто, якщо звертати увагу. Пояснюється це просто – на запити від користувачів пошукова система (не важливо яка саме) повинна видати користувачеві сайти, які максимально підходять під його запит – релевантні запиту. А який сайт може бути ближчим до запиту, ніж той, ім’я якого складається з цього запиту? Для пошукової системи очевидно, що сайт присвячений темі запиту, і навіть якщо він «не дотягує», наприклад, з пошуковою оптимізацією або масою зворотних посилань, то настільки «властивому» для запиту сайту можна дати віртуальний плюсик і помістити ближче до перших рядків.
Знаходження ключових слів в доменному імені – підказка пошуковим системам про відповідність сайту запитам, але ніяк не вказівка, і рішення про присвоєння сайту високих позиції буде проводитися на загальних підставах з видачею пріоритету сайту в разі, якщо він конкурентоспроможний за змістом сайту, рейтингом і оптімізованістю.
Можна з упевненістю сказати, що наявність ключового слова в доменному імені – достатньо сильна конкурентна перевага.

Варто відзначити кілька неочевидних моментів фактора входження запиту в доменне ім’я:

  • таким способом допомогти сайту в просуванні можна тільки за кількома словами, що становлять ключові запити. Тобто за запитом «сноуборд» доменне ім’я prokat-lyzh.com.ua не дасть ніякого «плюса»;
  • Google постійно розвивається і на сьогоднішній день він вже чудово розуміє, що запити, наприклад, «косметика Вівасан» і «косметика Vivasan» однакові з точки зору користувача в більшості випадків. Це дає як збільшення області запитів, яким буде допомагати «правильний» домен, так і дозволяє вибрати більш красиве ім’я;
  • якщо ключові слова в доменному імені пишуться транслітом, то написання повинно бути вірним з точки зору пошукової системи (що не завжди збігається з «людською» точкою зору). Тобто «оренда бульдозера» це саме «orenda-buldozera», а не «orenda-byldozera»;
  • чому б не використати доменне ім’я, що включає всі потрібні запити? Сайти з дуже довгими доменними іменами, що містять велику кількість запитів, сприймаються пошукачем як спам і, швидше за все, будуть виключені з видачі.

Як правильно підбирати ключові запити для сайту читайте тут.

Яку зону вибрати для реєстрації доменного імені?

Доменні зони умовно діляться на дві групи – тематичні і територіальні. Для тематичних зон історично склалися призначення: com – зона для комерційних організації (в даний час тематика не дотримується і правильніше назвати її зоною «загального призначення»), info – ресурси інформаційні, biz – сайти комерційних структур і безліч інших, призначення яких інтуїтивно зрозуміло ( net, travel, pro, mobi, name). Територіальні зони орієнтовані на жителів певної країни, рідше місцевості і, в загальному випадку, на носіїв відповідної мови і культури: us – США, uk – Великобританія, de – Німеччина і т.д.
В Україні найбільшого поширення набула зона com.ua. Для організацій, що мають зареєстровану торгову марку доступна зона ua.

Дотримання цих простих правил позбавить когось від зайвих страждань у процесі підбору доменного імені. Правильного вибору вам!

Contact

Готові замовляти?

Якщо все, написане на сайті, викликало у вас довіру, зв’яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом.

  • PBB design. м. Львів
    вул. Стрийська 202
  • Телефонуйте
    +38 067 603 6631
  • Години роботи
    Пн - пт: 10.00 - 18.00
© Copyright 2009 – 2022. PBB DESIGN. Веб розробка Львів
Contact
Call Now Button