Часто власники ресурсів думають, що найголовніше – це зовнішній вигляд сайту. Красивий дизайн, анімація! Таким сайтом можна милуватися цілими днями, навіть похвалитися перед друзями.
Але коли настає час окупити вкладені в цю красу кошти, починаються проблеми. Сайт віддають фахівцям з SEO і вони очікувано «посилають» цей сайт куди подалі. Що виходить, якщо при створенні сайту забули про SEO.
Помилитися можна навіть на етапі вибору СMS. Не всі системи управління сайтами підтримують можливості базової оптимізації. А якщо сайт розроблений на конструкторі, то проблеми з його просуванням виникають ще частіше. На деяких CMS виконання певних робіт по SEO просто технічно неможливо. Щоб провести роботи, потрібно встановити додаткові плагіни, або навіть дописати код, що займає у професіонала в 3 рази більше часу, відповідно, такі роботи коштують в 3 рази дорожче.
Можуть виникати складнощі з безпекою – це одна з проблем систем управління сайтами. А за поширення шкідливого коду сайт втрачає позиції у видачі. Такі проблеми серйозно заважають його просуванню.
Кожна CMS має свої переваги і недоліки, тому підходити до її вибору слід не тільки з точки зору ціни і планованого функціоналу сайту, але і можливостей його оптимізації. Значить, навіть на цьому етапі має сенс проконсультуватися з SEO-спеціалістом. Як мінімум слід включити SEO-фахівця в команду по розробці сайту. Краще того, який потім і буде відповідати за просування сайту.
Безпосередньо просування сайту в послугу розробки у нас не входить, але передбачена можливість базової підготовки сайту до його подальшого просування в момент його створення. Що це означає? Які базові роботи по підготовці сайту до оптимізації повинні бути проведені на етапі його створення.
Які базові дії ми можемо провести і рекомендуємо вимагати від розробників сайтів
- Налаштувати карту сайту і файл robоts.tхt. Перед тим, як новий сайт відправляється в пошукову видачу, на нього приходять роботи й індексують сайт. Перевіряють на помилки, шукають порожні сторінки, тестують швидкість завантаження, читають теги і т.д. Якщо ви хочете, щоб пошукові системи в принципі знайшли ваш сайт, то потрібно вказати роботу правильний шлях для індексації за допомогою файлу robоts.tхt і карти сайту. Щоб він міг повністю оцінити його і не заплутався.
- Налаштувати 404 сторінку. Дуже важливий елемент навігації, особливо на молодих сайтах, де багато сторінок ще не готові. Якщо користувач потрапив на сторінку, якої ще немає на вашому сайті, то краще йому це пояснити і дати посилання на основні сторінки, які точно вже працюють. Це можна зробити за рахунок правильного налаштування 404-ї сторінки, щоб все порожні сторінки автоматично відправляли на неї.
- Пам’ятати про швидкість завантаження сайту. Багато хто забуває про цей параметр при розробці. Часом веб-дизайнерам дуже складно відмовити замовника робити макет по його побажанням. «У першому екрані вставте відео, ну таке зациклена, як модно зараз. У цей блок додайте анімацію, а ось сюди фон золотий. Фотографії всіх моїх співробітників і сотню дипломів, теж на головну сторінку розмістіть, щоб всі знали з ким працюють і чому ми круті і т.д. У підсумку ми отримуємо важкий сайт, який закриватимуть, не чекаючи завантаження цього шедевра.
Будь-який SEO-фахівець скаже вам, що в сайті головне – не красива оболонка, а оптимізація. І буде частково мати рацію, але лише частково. Ми все-таки вважаємо, що при створенні сайту потрібно знайти золоту середину між красою, зручністю і оптимізацією, щоб в результаті отримати сайт, який буде симпатичний і пошуковикам, і користувачам. Такий баланс ми намагаємося вам і пропонувати.