pbb-man

Види реклами в інтернеті

Всесвітня Мережа – один з найголовніших засобів масової інформації. Якщо раніше люди в основному черпали знання з радіо, газет і телебачення, то зараз практично весь контент поступово перекочував в Інтернет. Інтернетом користуються сотні мільйонів людей по всій планеті. Переважно його аудиторія молода і платоспроможна. Не дивно, що маркетологи стали розглядати онлайн-простір як місце для піару комерційної продукції і заробітку. Сьогодні реклама в Інтернет стала однією з найприбутковіших індустрій в світі. Вона вже перегнала інші типи просування і не збирається знижувати темп.

Переваги реклами в Інтернеті

Поширеність віртуальної реклами пов’язана не тільки з популярністю соціальних мереж, YouTube або онлайн-ігор. Інтернет-промоція ще і дуже зручна. Дивіться самі:

  • Просування в Мережі вимагає порівняно малих витрат. Якщо для того, щоб запустити рекламний ролик на ТБ, потрібно викласти кругленьку суму, то в Інтернеті цілком реально знайти затребувані майданчики, де можна замовити просування за доступною ціною.
  • Велике охопення аудиторії. Як правило, той чи інший сайт не обмежений одним регіоном. Гіпотетично ваше оголошення може побачити все населення світу. До слова, цим користуються багато інтернет-магазинів: зверніть увагу, що вони часто пропонують  товар далеко за межами країни-виробника.
  • Можливість швидкого зворотного зв’язку. У Мережі маса способів для спілкування з клієнтами: можна зробити сторінку з відгуками, вказати свій e-mail і номер телефону, попросити замовника залишити свої дані і т. д. Налагодити щоденний контакт з усіма бажаючими простіше простого.
  • Повноцінна демонстрація товару. Уявіть, що ви рекламуєте магазин одягу по телевізору за допомогою 30-секундного кліпу. Що з нього може зрозуміти глядач? Чи буде він шукати ваш магазин? Перепише він вашу електронну адресу, навіть якщо ви продемонструєте його на весь екран величезним шрифтом? Навряд чи. Зате, якщо людина знайде ідентичний онлайн-шоп, він може відразу ж клікнути на рекламне оголошення і за кілька хвилин переглянути весь асортимент. Очевидно, що магазини, у яких є офіційні сайти і налагоджено просування в Мережі, більш успішні, ніж їх конкуренти.
  • Інтернет-реклама менше дратує. Десятихвилинні рекламні блоки, що переривають фільм нас найцікавішому місці, залишилися в далекому минулому. Користувачам Мережі пропонуються короткі рекламні оголошення, які в будь-який момент можна закрити. Через це вони не викликають різких негативних емоцій.

Як бачите, реклама в Інтернеті – потужний механізм. Однак, щоб грамотно нею скористатися, потрібно розрізняти типи онлайн-просування. Для кожної продукції підходить свій варіант. Не можна рекламувати продаж газобетонних блоків і івент агенцію однаковими шляхами.

Основні види інтернет-реклами

1. Контекстна

Ви, напевно, помічали, що, якщо набрати в пошуковик, скажімо, смартфон Samsung, телевізор LG або цукерки «Рафаелло», інформація про ці товари починає вас буквально переслідувати на кожному кроці. Це не випадковість. Саме так і працює контекстна реклама.
Схема її максимально проста. Спеціальні системи Google ADS зчитують запити кожного користувача. Інтереси автоматично фіксуються і потім людині пропонуються відповідні рекламні оголошення.
За типами контекстна реклама ділиться на:

  • пошукову;
  • тематичну.

Перша – це орієнтація на ключові слова, які ви гуглите. Друга використовується всередині окремих онлайн-ресурсів. Припустимо, якщо ви зацікавилися чорним платтям в інтернет-магазині одягу, надалі вам будуть пропонуватися схожі чорні сукні, або речі того ж бренду. Приклад пошукової реклами по запиту “просування сайту” нижче.

Основний мінус: людина необов’язково шукає те, що хоче купити. Можливо, вона просто пише статтю про смартфони. Пропонувати їй контекстну рекламу – постріл вхолосту. Більше про контестну рекламу читайте тут.

2. Таргетинг

Цей тип реклами почасти схожий на контекстну. Правда, він орієнтується не тільки на інтереси публіки, а й на соціально-демографічні характеристики. Його назва походить від англійського слова target – ціль. В цьому і вся суть принципу. Маркетолог визначає цільову аудиторію продукту і точково пропонує його кожному члену виділеної групи. Припустимо, ви просуваєте в Facebook магазин іграшок для дітей до 3 років. Отже, вам потрібно орієнтуватися на молодих мам і тат. Ви шукаєте повнолітніх людей, у яких в статусі зазначено «одружений» або «заміжня», а також «є дитина». Їм і пропонуєте банер з плюшевим ведмежам.
Для економії коштів було придумано безліч способів, як раціонально використовувати таргетовану рекламу. Деякі фахівці розміщують її в певний час доби. Інші орієнтуються тільки на окремий регіон, треті звертають увагу на стать і вік потенційного клієнта. Четверті поєднують всі ці варіанти і додають щось своє. Все залежить від поширеності товару і розміру бюджету.
Основний мінус: зазвичай люди заходять в соцмережі, щоб відпочити і поспілкуватися з друзями. У такі моменти вони не особливо налаштовані на позапланові покупки, тому ваше оголошення ризикує залишитися непоміченим.

3. SEO

Пошукову оптимізацію складно віднести до реклами в чистому вигляді. Вона не відправляє аудиторії яскравий меседж і не вступає в зворотний зв’язок. Проте її вплив на розкрутку проекту неоціненний.
Успіх будь-якого сайту, будь то інтернет-магазин або блог відомого фотографа, багато в чому залежить від позиції в пошуковій системі. Якщо він знаходиться на першій сторінці Google, то потрапить у поле зору більшості користувачів. А якщо він скромно тулиться на сто двадцятій позиції, дай бог, щоб до нього дістався хоча б 1% аудиторії. Мало хто має ті якості дослідника. Як правило, люди вибирають один з перших запропонованих варіантів. Тому SEO-просування вкрай бажано для всіх. Як початківцю зробити розкрутку самостійно читайте тут.
Основний мінус: в SEO є безліч тонкощів, недоступних пересічній людині. Тому оптимізацію доручають фахівцям, які знають толк в семантичному аналізі. Їхні послуги – дороге задоволення.

4. Банерна

Банерна реклама – це одна з різновидів контекстного просування. Вона так само пропонується користувачам Мережі за інтересами. Її особливість в тому, що вона повністю складається з графічних елементів.
Банери хороші тим, що вони моментально западають людині в душу. Яскрава картинка швидше відкладеться в пам’яті, ніж навіть найкращий текст. Є багато прецедентів, коли після запуску грамотної банерної реклами продажі збільшувалися на 50% і більше.
Банери діляться на наступні типи:

  • статичні;
  • анімовані;
  • інтерактивні.

Останні вважаються кращим варіантом. Якщо простий малюнок або гіфка може не вразити користувача, то проігнорувати опитування з двох варіантів набагато складніше. А після того, як виникне перший інтерес, можна викликати прихильність до себе клієнта і далі. Основний мінус: через феномен банерної сліпоти люди часто не помічають картинки з боків сайту. Банерів настільки багато, що мозок середньостатистичної людини сприймає їх слабо.

5. E-mail-розсилки

Про e-mail-маркетинг ходить погана слава серед обивателів. Їх часто плутають зі спамом, а малознаючі бізнесмени заздалегідь відмовляються від цього способу просування. Насправді листи по електронній пошті – давно апробований і добре зарекомендований метод. Він контролюється законодавством і передбачає суворе дотримання етичних принципів. Тому, ні про яке порівняння з «листами щастя» не може бути й мови.
Щоб e-mail-розсилка відповідала букві закону, маркетологи дотримуються наступних правил:

  • Читач попередньо підписується на повідомлення від того чи іншого сайту. Розсилати листи без попередньої згоди заборонено.
  • Передплатник має право в будь-який момент відписатися від розсилки. Форма відписки повинна бути максимально простою.
  • Електронні адреси клієнтів забороняється передавати іншій компанії, навіть якщо вона за тематикою як дві краплі води схожа на вашу.

Основний мінус: адресати часто не хочуть читати повідомлення і швидко відписуються. Щоб цього не сталося, потрібно привертати увагу читачів привабливими заголовками і цікавими текстами.

6. Тізерна

«Ванга напророкувала кінець світу в 2019 році» – це найяскравіший приклад тізерної реклами. Щоб її створити, використовується заголовок, який моментально привертає увагу, а також ревілейшн – основний меседж, де роз’яснюється гучна фраза і є заклик до дії.
Тізерна реклама – не обов’язково клікбейт із секретом. Її використовують не тільки хитруни від мережевого маркетингу, але і серйозні компанії для просування брендових речей на ринок. Іноді вони запускають рекламу комплексно, іноді заголовок виходить на кілька днів раніше релівейшна. Підігріваючи публічний інтерес, автори створюють інтригу.
Основний мінус: через перегравання на сенсаціях до тізерної рекламі мало довіри. На жаль, її обожнюють недобросовісні виробники.

7. Відео-реклама

Багато підприємців знають про популярність YouTube і пробують запускати відеорекламу. Потрібно сказати, що вона приносить непогані результати. Ролики на ура сприймаються публікою, особливо якщо вони цікаві та інформативні.
Відеореклама в Інтернеті – зовсім не те ж саме, що рекламний блок по телебаченню. На користувачів Мережі набагато ефективніше діють:

  • вірусні відео, які можна скинути один одному або запостити собі на стіну;
  • навчальні записи (цей спосіб презентації дуже поширений у різних онлайн-шкіл);
  • іміджеві кліпи, націлені на презентацію товару з кращих сторін.

Відеореклама хороша також і тим, що з її допомогою реально відстежити реакцію глядачів. Люди будуть оцінювати ролик лайками, залишати позитивні відгуки, а також критикувати. За допомогою цього ви побачите, що вам вдається добре, а що варто виправити.
Основний мінус: на хороший ролик доведеться витратити багато грошей. Як мінімум, вам знадобиться хороша камера, якісний монтаж і адекватний сценарій.

8. Нативна

Нативна реклама – це повідомлення, яке ненав’язливо вписується в навколишній контекст. Уявіть, що ви читаєте статтю про найбільш дієві способи вивчення англійської мови. І, зупиняючись на кожному з них, ви помічаєте ремарку про те, що така-то школа активно використовує цю техніку в навчанні студентів. Здавалося б, зовсім нейтральні згадки, але насправді вони з’явилися в тексті не просто так.
Нативна реклама за визначенням не може бути яскравою і дратівливою. Головне в ній – це природність. Читач або глядач не повинен її помічати. Вона виникає як належне і не викликає відторгнення.
Основний мінус: ненав’язливість часто грає з нативною рекламою злий жарт. Через це люди часто не помічають прихованого повідомлення.

9. Дошки оголошень

Цей варіант чомусь незаслужено забутий. Багато людей асоціюють дошки оголошень з продажем уживаних речей за три копійки і думають, що цей майданчик зовсім не годиться для просування сучасних проектів. А дарма. «OLX» досі відвідують безліч людей.
Тут потрібно відразу зазначити, що дошки оголошень – всього лише один із способів збільшити клієнтську базу. Не варто покладати на нього всі надії. Однак при грамотному підході він може дати непоганий результат. Щоб ефект дійсно був, потрібно грамотно скласти оголошення. Чіткі фотографії, максимально повний список контактів, ключові слова в заголовку, простий і дохідливий текст – запорука успіху.
Основний мінус: щоб ваше оголошення не опустилося в самий кінець, його потрібно постійно піднімати. Це – досить клопітне заняття і часто не безкоштовне.

10. Спам і віруси

Оскільки цей спосіб реклами існує, про нього варто згадати, однак ми вкрай не радимо ним користуватися. По-перше, він не чистий з морально-етичної точки зору. По-друге, його ефективність перебуває під великим питанням. Ваші потенційні клієнти – не ідіоти. Вже минули часи, коли більшість інтернет-користувачів велися на незрозумілі пропозиції і проходили за сумнівними посиланнями. Спливаюча по всьому екрану вірусна реклама ніяк не підштовхує людину до покупки, а спам відразу ж видаляється з поштової скриньки. Тому, якщо ви хочете набрати аудиторію і змусити людей повірити вам, виберіть інший спосіб просування.

Ефективність і вартість реклами в Інтернеті

Те, що інтернет-реклама корисна для товару, вже зрозуміло. Також, як бачимо, її можна здійснити безліччю способів. Однак оголошення в Мережі не гарантують успішних продаж. Запуск реклами – це в будь-якому випадку ризик. Дуже багато залежить від настрою публіки, професіоналізму контент-мейкера, актуальності пропозиції. Можна підстрахувати себе по всіх фронтах, але бувають випадки, коли навіть найкращі ідеї провалюються.
Не поспішайте засмучуватися. Популяризація товару – не поодинока подія, яка трапляється раз у житті, а процес, що триває роками. Навіть якщо ваша початкова стратегія виявилася невдалою, її можна коригувати до тих пір, поки вона не почне працювати.
Всупереч загальній думці, маркетологи не спираються на інтуїцію. У них є чіткі схеми, за якими вони перевіряють показники ефективності інтернет-реклами:

  • Хіт. Тут це кількість відвідувань ресурсу. Цей показник, у відриві від всього іншого, мало що говорить. Можна з одного комп’ютера переходити за посиланням хоч тисячу разів.
  • Хост. Мається на увазі кількість унікальних користувачів, які зацікавилися ресурсом. Можна зіставити унікальні IP-адреси з хітами і виявити деякі кореляції.
  • CTR. У просторіччі цю абревіатуру називають клікабельностю. Тут враховується кількість показів рекламного повідомлення користувачу, а також відсоток кліків на нього.
  • CTB. Це – коефіцієнт конверсії. Він демонструє число випадкових відвідувачів, які стають клієнтами.
  • CTI. Цей показник відповідає за підрахунок зацікавлених відвідувачів. Зацікавленим вважається та людина, яка грунтовно переглянула сайт, а також неодноразово на нього повернулася.
  • ROI. Окупність інвестицій.

Всі дані беруться зі спеціальних лічильників. Професіонали, які оцінюють ефективність інтернет-реклами, здатні багато чого почерпнути з цих цифр. За ним чітко видно, як середній користувач реагує на запропоновану йому інформацію. Виходячи з його поведінки, можна успішно міняти піар-кампанію до тих пір, поки вона не почне працювати в повну силу.

З чого почати розміщення реклами?

А тепер ми переходимо від теорії до практики. Раз ви читаєте цю статтю, то, швидше за все, у вас є проект, який чекає просування. Отже, яким же має бути ваше перша дія? Тут слід відразу обмовитися про те, що багато що залежить від суми, яку ви розраховуєте вкласти в розкрутку. Якщо у вас необмежений бюджет, ви можете замовити ряд рекламних згадок у топ-блогерів і спочивати на лаврах. Але якщо ви розраховуєте витрачати гроші економно, вам доведеться побудувати більш складну схему.

Недорогими, але дієвими засобами онлайн-промоції вважаються:

  • таргетована реклама;
  • тематична контекстна реклама;
  • оптимізація сайту.

З початком кампанії ваші продажі навряд чи злетять до небес. Тому варто запастися фінансами і якийсь час запускати рекламу регулярно.
Також важливий аспект – майданчики для просування. Якщо ви – новачок, радимо вам почати з пошукових систем і соціальних мереж. Саме тут найбільша концентрація потенційних клієнтів. Далі ви знайдете більш витончені способи реклами, а поки виберіть перевірені способи.

Висновок

У статті розглянуто інтернет-рекламу з усіх боків. Ми з’ясували, що вона собою представляє, позначили її типи, дізналися, як перевірити її ефективність, а також подано кілька порад щодо запуску перших оголошень. З усього сказаного зроблю кілька висновків.

  • По-перше, завжди підходьте до інтернет-просування з розумом. Як ви вже зрозуміли, є безліч способів, як грамотно розкрутити продукт в Мережі, не вкладаючи мільйони. Намагайтеся вибирати варіанти, які з високою ймовірністю спрацюють. Безжально відкидайте невдалі ідеї. Пам’ятайте, що від цього залежить ваш дохід.
  • По-друге, користуйтеся усіма можливими шляхами. Не зациклюйтеся на чомусь одному, особливо якщо бачите, що цей варіант неефективний. Практика показує, що найкращих результатів досягають ті бізнесмени і маркетологи, які не бояться змін.
  • По-третє, розробка піар-кампанії в Мережі – не менш складна і відповідальна задача, ніж запуск реклами по ТБ. Ця стаття дає тільки ази онлайн-маркетингу.

Якщо ви тільки починаєте його осягати, вас чекає довга й кропітка праця. Спочатку будуть помилки, як і у всіх. Головне – не опускати руки, якщо щось не вдалося. Сподіваюся, що цей матеріал став для вас корисним, і ви обов’язково застосуєте отримані знання на практиці.

Contact

Готові замовляти?

Якщо все, написане на сайті, викликало у вас довіру, зв’яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом.

  • PBB design. м. Львів
    вул. Стрийська 202
  • Телефонуйте
    +38 067 603 6631
  • Години роботи
    Пн - пт: 10.00 - 18.00
© Copyright 2009 – 2022. PBB DESIGN. Веб розробка Львів
Contact
Call Now Button