Технічна частина сайту – це все, що відповідає за його працездатність. Тобто програмний код, верстка, елементи функціоналу, CMS, текстові, графічні, медійні елементи. Очевидно, що оптимізація веб-ресурсу і його подальше просування зіткнуться з безліччю труднощів, якщо технічна сторона сайту не буде детально відпрацьована. Чому виникає така залежність і на що треба звернути особливу увагу? Про це корисно дізнатися початківцям веб-майстрам, seo-фахівцям, власникам сайтів, контент-менеджерам.
Що впливає на результат просування
У ресурсі все взаємопов’язано, і до його просуванню потрібно ретельно підготуватися. Дуже добре і правильно, коли розробкою, технічним обслуговуванням і просуванням сайту займається одна команда (веб-студія). Але на практиці частіше виходить навпаки: створює майданчик хтось один, наповнює інший, а просуває третій. І на різних етапах виявляються різноманітні проблеми, які заважають розвитку.
Тому завжди, коли незнайомий ресурс потребує SEO оптимізації, веб-студії наполягають на технічному аудиті. Це не зайва і не нав’язана послуга, а необхідний захід. На які технічні аспекти роботи сайту потрібно звертати увагу:
- Вибір надійного хостингу. До вибору домівки для сайту треба підходити дуже відповідально, це основа! Хостинг багато в чому визначає і безпеку ресурсу, і стабільність його роботи.
- Логіка функціоналу та навігації сайту. Уявіть ситуацію, коли на нашому сайті ви буде шукати розділ «Розробка сайтів» в «послугах», а він з незрозумілої логіки виявиться тільки в підвалі? Або номер телефону буде доступний тільки на сторінці «Про компанію», але його не можна буде виявити в розділі «Контакти». Якщо в таких параметрах допущені помилки, ресурсу будуть потрібні істотні доопрацювання.
- Швидкість завантаження сторінок. Особливо це стосується мобільної версії сайту. Прочитайте, що ми вже писали на цю тему. Факт в тому, що користувач залишає повільні сторінки. Тому швидкість постійно треба контролювати, а сайту – допомагати працювати оперативніше.
- Вивчайте CMS. Грамотне використання і глибоке вивчення всіх особливостей і можливостей CMS. Проблеми в технічній частині сайту іноді пов’язані з тим, що власник погано володіє настройками системи управління або йому ніколи було займатися її вивченням.
- Перевірка відповіді сервера. Процедура допомагає оцінити коректність відгуку ресурсу. Перевіряється доступність url адрес, вихідний код сторінок, підтримка стиснення контенту і кешування сторінок, відповідь сервера для різних браузерів. Якщо тут виявлені труднощі, заходи з просування можуть не дати очікуваного ефекту.
- Заповнення метатегів. Цьому питанню ми присвятили окрему публікацію. Зайвий раз повторимо, що без якісно прописаних заголовків, описів, ключових фраз просування неможливе.
- Кожен сайт містить обов’язкові системні файли – robots.txt, sitemap і інші. Їх настройку також треба перевіряти.
- Формування URL. Більшість CMS дозволяють автоматично формувати адреси сторінки за принципом ЧПУ (friendly url). Короткий зміст сторінки, який відображається в адресі, має бути розрахований не тільки на роботів. Воно повинно бути простим і зрозумілим людям. Якщо такої опції немає, необхідно щось змінювати.
- Чистота і валідність програмного коду, тобто відповідність коду сайту до загальноприйнятих норм і правил. Якщо звичайні користувачі не помітять відхилень в коді, то це можуть виявити пошукові алгоритми. Першим в такій ситуації страждає сам ресурс: помилки в коді заважають роботі.
- На кожному сайті присутні фрагменти CSS, javascript і HTML. Важливо грамотно їх структуризувати.
- Мікророзмітка. Її використання допомагає структурувати дані, що оцінять і користувачі, і роботи.
- Функціональність систем і елементів. Простіше простого: все, що є на сайті, має працювати на благо його відвідувачів. Якщо є непрацюючий фільтр, зайві «соціальні» кнопки, форми онлайн-замовлення, їх треба або довести до розуму і використовувати за призначенням, або прибрати зовсім. Те ж стосується віджетів, плагінів, лічильників і т. д.
- Посилання. Всі лінки, присутні на сайті, повинні бути робочими. Іноді самі власники, переносячи або видаляючи контент, забувають, що використовували посилання. Коли виявляється «битий» лінк, це погано розцінюють як люди, так і алгоритми.
- Редіректи і сторінка 404. Не всі приділяють цим питанням належну увагу, а дарма. Якісні, опрацьовані сайти відрізняються тим, що навіть «помилкова» сторінка 404 ефектно або креативно оформлена, дозволяє користувачеві швидко знайти шлях назад. Та ж ситуація виникає і з переадресацією: редіректи треба тестувати, налаштовувати.
Перераховано тільки основні аспекти, при аудиті технічної частини сайту досліджується набагато більше параметрів. Головну роль зараз відіграють кросбраузерність і мобільна адаптивність, що неодмінно слід враховувати. Обов’язково пам’ятайте про те, що веб-майданчик потрібно надійно захистити від хакерів, вірусів, спаму. Виявлення шкідливого коду відлякує і користувачів, і роботів пошукових систем! Зовнішня оболонка ресурсу (або його дизайн) впливає на поведінку користувачів, а значить, і на просування.
Як досягти ідеалу?
Відзначимо, що оцінити технічні параметри зараз можна за допомогою автоматичних сервісів. Порекомендувати конкретний складно, у кожного веб-майстра або seo-фахівця свій набір інструментів, з якими він звик працювати. Але для повного аудиту технічної частини цього мало: потрібен фахівець, а не просто набір алгоритмів.
Відверто, у одиничних випадках вся технічна сторона сайту опрацьована на 100%. Навіть якщо проаналізувати лідерів видачі по різних тематиках, у них напевно знайдеться пара помилок. Питання в іншому: як правило просування починають не тоді, коли досягнута абсолютна бойова готовність, а раніше, коли сайт відповідає найпоширенішим вимогам. Налаштовані його основні елементи та опції, прописані title, в цілому майданчик працює. А далі, вже в процесі, його можна доводити до ідеального стану. І це стане постійним завданням.
Сенс аудиту технічної частини полягає в тому, щоб виявляти і згодом усувати ті помилки, які заважають рости вище. Іноді здається, що мова про дрібниці. Але коли їх багато, ресурс просто тоне під тиском помилок. Допускати такого стану не можна! У нас можна замовити технічний аналіз сайту. Якщо ви відчуваєте, що ресурс “гальмує”, телефонуйте: зробимо його краще!