Що краще: просування сайту чи контекстна реклама?


Що краще: просування сайту чи контекстна реклама?

Що таке пошукова оптимізація (SEO)?

Пошукова оптимізація - це комплекс заходів по зовнішній і внутрішній оптимізації сайту. Основна мета - підвищення позицій в результатах видачі пошукових систем по ефективних пошукових запитах.
Користувачі, вводячи той чи інший запит в пошуковому рядку, шукають конкретну інформацію, товар або послугу. Цей намір виражається у вигляді пошукових запитів. Здійснити бажану дію, тобто замовити товар або послугу, вони можуть, якщо пройдуть на сайт, який їх зацікавив. Проводиться пошукова оптимізація на основі ядра запитів - списку найбільш ефективних ключових слів, які потенційні покупці вводять в пошуковому рядку.

Як працює контекстна реклама?

Оплата пошуковику в контекстній рекламі проводиться за переходи по оголошеннях. Показів може бути будь-яка кількість, але оплачується сам клік по рекламі. Вартість сильно варіюється і безпосередньо залежить від конкурентності запитів в різних регіонах. Приблизний місячний бюджет складає від 2000 грн і вище, але іноді ви можете не витратити навіть цю суму.
Рекламодавці часто використовують контекст для швидкого продажу, тому що вже на наступний день після налаштування контекстної реклами можна почати отримувати дзвінки від клієнтів. Зрозуміло, є і мінуси. Вам потрібно буде постійно платити за кліки. А якщо бюджет закінчився, і ви відключаєте рекламу, то і дзвінків більше чекати не варто. Бізнес зупиниться.
Дуже рідко контекст обходиться рекламодавцю дешево. Найчастіше це досить дороге задоволення. Якщо середній чек з клієнта не надто великий, то і дохід з такої реклами не принесе відчутного прибутку.
Задіяти контекст можна і для односторінкових сайтів (landing page), і для повноцінних багатосторінкових сайтів компаній і інтернет-магазинів. Але за статистикою працює контекстна реклама краще, посилаючись саме на лендінг, тому що на нього за конкретним товаром або послугою приходить цільовий користувач.

Чим відрізняється SEO від контекстної реклами?

Жоден сайт не зможе потрапити в ТОП без мінімальної початкової оптимізації. Якщо безперервно користуватися контекстом, може колись такий веб-сайт і потрапить в ТОП, але як мінімум через рік, а швидше за все набагато пізніше. І це при невеликій оптимізації і малій конкуренції. Якщо не займатися мета-тегами сторінок, то сайту в принципі не варто думати про ТОПи.
На відміну від контекстної реклами seo-оптимізація допоможе вашому сайту потрапити в ТОП пошукових систем в термін від 3 до 6 місяців за різними пошуковими запитами. При дуже конкурентних запитах потрібно трохи більше часу.
SEO не може коштувати дешево за визначенням, але в порівнянні з контекстом різниця відчутна. Після того, як сайт потрапить в ТОП, потрібно буде просто підтримувати його за допомогою періодичного написання нових статей. Тільки уявіть - ви перебуваєте в п'ятірці кращих і платите за це копійки. У контекстній рекламі вам навпаки доведеться постійно поповнювати бюджет.
Landing page теж можна оптимізувати, але вихід такого сайту в ТОП може зайняти більше часу, ніж веб-ресурсу хоча б з 20-сторінками, кожна з яких спрямована на просування певних запитів.

Які плюси у SEO перед контекстом?

Низька ціна за залученого клієнта

Seo-оптимізації потрібні великі витрати тільки на початковому етапі. При цьому ціна на просування сайту виправдана якісною і численною аудиторією з пошукових систем.

Тривалий результат, навіть в разі припинення рекламної кампанії

Позиції після seo-оптимізації будуть знижуватися порівняно повільно. При контексті ж ви відразу перестанете отримувати дзвінки від клієнтів, коли закінчаться рекламні гроші.

Клієнтська довіра

Користувачі довіряють результатам пошукової видачі більше, ніж платним рекламним оголошенням. Багато хто сприймає рекламу негативно і ставляться до неї з підозрою. Результати пошуку ж навпаки сприймаються як незалежні, а це збільшує довіру до сайтів, що знаходяться на верхніх позиціях.

Накрутка результатів

При бажанні оголошення контекстної реклами можна легко проклікати (накрутити). Це робиться для збільшення переходів. При проведенні seo-оптимізації таким способом в ТОП-10 пошукової видачі не потрапиш, бо високих позицій можна досягти тільки якісними і тривалими роботами на сайті.

Охоплення аудиторії

Seo-просування дозволяє охопити безліч потенційних клієнтів. Просуваючи веб-сайт в одному пошуковику і регіоні, він також набирає позиції і в інших ПС та регіонах, що дозволяє збільшити аудиторію. З контекстом все інакше - потенційні клієнти обмежені певними майданчиками - один пошуковик і сайти-партнери.

Коли варто поєднувати SEO і контекстну рекламу?

Забудьте про те, що при розміщенні реклами в Adwords ви автоматично отримуєте переваги при ранжуванні. Це міф. Якщо у сайту невиразний вміст і сам він поганої якості, про переваги годі й мріяти.
Контекстна реклама діє на видачу ПС за рахунок поведінкових факторів. Пошуковик дивиться на поведінку користувачів на сайті, а контекстна реклама дозволяє прив'язати цю поведінку до конкретного пошуковому запиту. Якщо користувач прийшов на сайт за запитом «міжкімнатні перегородки» і провів на цьому ресурсі 3 хвилини, для пошукової системи це явний сигнал того, що сайт відповідає очікуванням користувача і відповідає конкретним запитам. Подібні сигнали через ПФ враховуються при загальному ранжуванні сайту.
Таким чином, у вас з'являється додатковий спосіб заявити про новий сайт в мережі і поліпшити його позиції в органіці. Природно, перед стартом рекламної кампанії сайт повинен:

  • відповідати всім вимогам ПС і не поступатися конкурентам;
  • містити цікавий контент, який затримає відвідувачів на тривалий час і тим самим підвищить його в очах пошукових систем.

Додатковими позитивними сигналами для ПС можуть стати налаштовані цілі і їх виконання в системах статистики Google Analytics.

Отже, коли ж слід поєднувати SEO та PPC, щоб це принесло користь?

  • Сайт, що просувається, повинен бути повністю адаптований на будь-яких пристроях і готовий приймати відвідувачів 24 години на добу. Володіти хорошим дизайном і юзабіліті. Обов'язкова наявність на ньому унікального і цікавого контенту або товарів, що вигідно відрізняються від пропозицій конкурентів.
  • Необхідна тісна інтеграція з соцмережами і розміщення інструментів для взаємодії користувачів з сайтом. Вигідні акції і знижки можуть стати додатковим сигналом для ваших відвідувачів поділитися ресурсом з друзями.
  • Точно підібрані запити в рекламній компанії, на які б відповідав сайт і розкривав тему найбільш повно. Ваші відвідувачі повинні залишатися на сайті якомога довше.
  • Встановлені системи статистики з налаштованими цілями.

При дотриманні всіх вимог і грамотному підході до ведення кампанії платна контекстна реклама може дати додатковий імпульс для природного розвитку вашого сайту!

Що краще - контекстна реклама або SEO?

Для найкращих результатів необхідно поєднувати просування сайту і рекламну кампанію.

Порада: в ідеалі після запуску комерційного проекту для швидкого ефекту потрібно користуватися контекстною рекламою. Так ви зможете в короткі терміни залучити цільову аудиторію на сайт. Паралельно з контекстом необхідно займатися і пошуковим seo-просуванням.


Ви можете завантажити і заповнити бриф щоб надати більше інформації розробнику щодо деталей майбутнього ресурсу

Бриф на розробку сайту Бриф на розробку лендінга Бриф на розробку додатку

Наші послуги

Створення сайтів Обслуговування сайтів Просування сайтів Інші послуги

Надіслати повідомлення