Не секрет, що відомий і популярний бренд здатний продавати свої товари і послуги значно дорожче і активніше конкурентів. Існує величезна кількість методів просування бренду, однак все більшої популярності набуває розкрутка брендів у всесвітній мережі Інтернет. Інтернет дає можливість заявити про себе в таких масштабах, які в традиційному рекламному полі потребували б істотно більш вагомих затрат.
Сьогодні більшість користувачів шукають інформацію про товари і послуги саме в глобальній мережі, тому присутність бренду там – необхідна запорука успіху і впізнаваності.
Розкрутка бренду має на увазі його присутність там, де знаходиться потенційна аудиторія. Найчастіше користувачі шукають інформацію в пошукових системах або проводять час в соціальних мережах і блогах. Виходячи з цього, можна визначити найбільш ефективні інструменти для підвищення впізнаваності бренду.
Брендування, як один з головних інструментів професійного маркетингу існує вже понад століття, а ось така галузь як просування бренду в мережі Інтернет зародилася недавно. З цієї причини розкрутка брендів у Всесвітній павутині здійснювалася спочатку за тими ж правилами і за допомогою тих же методів, що і офлайнове просування: створення сайту в фірмовому стилі, використання логотипу і т.д. Однак з плином часу багато що змінилося, і сьогодні виділяють наступні методи просування бренду в Інтернеті:
- просування сайту в пошукових системах за тематичними запитами, завдяки чому підвищується впізнаваність бренду;
- Інтернет-реклама (в тому числі банерна і контекстна), яка при правильному підході дозволяє підвищити довіру до даної торгової марки;
- після завоювання довіри цільової аудиторії необхідно забезпечити її лояльність. Досягається це засобами просування сайту в соціальних медіа.
Пошукове просування має наступні переваги іміджевої розкрутки:
- видимість по набору популярних ключових запитів створює ефект присутності бренду «всюди»;
- довіра користувачів до органічної видачі пошукових систем передбачає певну довіру і до брендів, які там знаходяться;
- пошукове просування дозволяє залучити на сайт велику кількість цільової аудиторії і розповісти їй про свій бренд.
Медіа-реклама здатна охопити велику кількість потенційної аудиторії і донести візуальні відчуття, пов’язані з вашим продуктом.
Інтернет-маркетинг в соціальних мережах
Маркетинг в соціальних медіа (SMM) дає можливість бренду перебувати там, де постійно присутня його цільова аудиторія. Основні плюси SMM при просуванні бренду:
- можливість відстежувати позитивні і негативні відгуки, своєчасно реагувати на них;
- отримання зворотного зв’язку від користувачів про товари і послуги з метою їх удосконалення;
- можливість брендування додатків, конкурсів і груп, створюючи простір бренду, в якому користувачі проводять велику кількість часу.
Головне для брендів – бути ближче до клієнтів. Для цього бізнес і прийшов в соціальні мережі. Соціальними мережами користується більшість Інтернет-користувачів у світі. Це відображає один з головних трендів мережі – як тільки люди підключаються до інтернету, вони шукають спілкування з іншими людьми. Всупереч розхожій думці, соціальними мережами користуються не тільки молоді люди.
Інструменти таргетованої реклами дозволяють показувати її людям, які з великою імовірністю зацікавлені в ваших товарах чи послугах.
Використання соціальних медіа як каналу залучення клієнтів змінює традиційний підхід до CRM систем. Суть CRM в тому, щоб краще впізнавати людей і таким чином отримувати від взаємодії з ними найбільшу ефективність. З розвитком social media бізнес перестає контролювати реакцію користувачів, проте вони можуть робити маркетинг для бренду швидше, ніж відділ маркетингу цієї компанії. Розуміючи це, бізнес повинен задіяти нову стратегію – social CRM, і замість того, щоб намагатися управляти користувачами, забезпечити можливість ведення діалогу, який клієнти будуть цінувати.
Розуміння цінності клієнтів – головне в побудові стратегії social CRM. Вона повинна допомогти відповісти на питання: що спонукає користувачів звертатися до бренду в соціальних мережах? Чому іноді вони відмовляються взаємодіяти? Чи зачіпає компанія почуття і емоції користувача?
Також необхідно відзначити, що існує велика ймовірність того, що первісна реакція цільової аудиторії на просування бренду в соціальних мережах буде не завжди позитивною. На початкових стадіях просування і розкрутки бренду головне привернути до неї увагу, зробити її впізнаваною, а вже потім розробляти заходи для створення позитивного ставлення до бренду.
Тому при розробці стратегії по просуванню бренду в соціальних мережах необхідно враховувати наступні критерії:
- простота сприйняття графічного зображення (в ідеалі логотип повинен бути таким, щоб його без проблем міг зобразити від руки навіть людина, яка не вміє малювати);
- цікавий, оригінальний і короткий слоган;
- неприпустимість нав’язливості по відношенню до користувача;
- підтримання постійного діалогу з цільовою аудиторією.
Розкрутка бренду за допомогою методів Інтернет-реклами вже довела свою ефективність на глобальному ринку і в нашій країні. З огляду на велику активність користувачів інтернету і показники часу, проведеного ними в соціальних мережах, використовувати цю можливість стає вкрай корисно. За допомогою Інтернет-реклами можна створити сильний і стійкий бренд з великою кількістю лояльних користувачів.