Крауд-маркетинг – це ретельний аналіз цільової аудиторії для будь-якого об’єкту маркетингу, що позиціонується в соціальних мережах, блогах, форумах певної тематики, а також в анкетах і сервісах відповідей. Тобто, це робота з метою популяризації товару або послуги в різноманітних спільнотах інтернету.
Основною метою даного виду маркетингу є стимулювання зростання продажів за допомогою задоволення потреб цільової аудиторії. Давайте поговоримо про крауд-маркетингу більш детально!
Як працює крауд-маркетинг?
Фактично, мета крауд-маркетингу – масова популяризація потрібного об’єкту, шляхом формування громадської думки про нього. Маркетологи групи генерують і управляють особливими інструментами: відгуками, рекомендаціями про бренд, послугу, ресурс і так далі. Розміщення потрібної інформації відбувається дуже м’яко (тільки на тематичних форумах та інших спільнотах, яких спочатку цікавила задана тема). Техніка крауд-маркетингу не передбачає розміщення прямих гіперпосилань (хоча це теж можливо). Агітація йде за допомогою створення мотивації, згадки об’єкта маркетингу і так далі.
Які завдання ставить перед собою крауд-маркетолог?
- Забезпечення підвищення впізнаваності товару або послуги у цільової аудиторії, розвиток лояльної думки суспільства (співтовариства);
- Збільшення трафіку потенційних споживачів;
- Поліпшення таких факторів сайту, як поведінкові;
- Збільшення покупного трафіку з посилань;
- Максимально швидке поширення потрібної інформації по максимальній кількості цільових груп.
Посилальна система в крауд-маркетингу
Одним з важливих моментів в розкручуванні сайту є великий ресурс посилальної маси. Підтягнути “ресурс” в стислі терміни і допоможе крауд-маркетинг. Він допоможе згенерувати якісні посилання, що запам’ятовуються пошуковикам. Таким чином зменшується заспамленість і збільшується маса якісного контенту.
Що таке крауд-маркетинг?
Найголовніше завдання сучасного маркетингу – це максимальна популяризація цільового об’єкта (компанія, бренд, особистість і т.п.). У разі використання крауд-маркетингу популярність підвищується природним шляхом: нарощується кількість згадок ресурсу, його цитованість та інші корисні фактори.
Однак такий вид маркетингу підходить тільки для певних майданчиків, придатних під такі вимоги, як:
- Тематика – релевантність аудиторії сайту і цільової аудиторії повинна бути максимальною.
- Контент – важлива така ж подібність, як і для першого пункту.
- Регіональність.
Кілька корисних порад по крауд-маркетингу
Отже, при низькій популярності компанії, бренду або товару можна сміливо використовувати крауд-маркетинг. Він допоможе виправити ситуацію і залучити аудиторію. Але чи всі можуть скористатися крауд-маркетингом? Справа в тому, що у крауд-маркетингу існує декілька обмежень, а також способів підвищення популярності. Їх ми і розглянемо докладніше.
Навіть велика кількість відгуків, відповідей і коментарів може не допомогти запустити ланцюгову реакцію популяризації. Споживачі повинні вступити в живу розмову, дискусію. Тільки після цього можна сказати, що план спрацював.
Чудовим прикладом працюючого крауд-маркетингу є бесіди про новий бренд або товар, створювані PR-фахівцями. Після цього грамотно складені відгуки починають коментувати і інші покупці / клієнти.
У разі роботи маркетологів з уже відомою компанією, що має певну репутацію, потрібно направляти розмови користувачів в правильне русло.
Також методика залучення клієнтів допоможе знайти цільову аудиторію за допомогою відвідування різних тематичних сайтів, форумів, соціальних мереж і так далі.
Кому не слід користуватися крауд-маркетингом?
Ефекту не вийде добитися, якщо:
- У вас вузьке коло споживачів, простіше кажучи специфічний товар або послуга. Наприклад, маркетологу не вдасться знайти безліч майданчиків для розміщення коментарів з приводу реалізації вітрин або меблів для приватних колекцій.
- Бізнес для бізнесу. Простіше кажучи виробники будь-якого товару або іншого сегмента b2b. Крауд навряд чи спрацює для тих, хто виготовляє верстати або інші складні механізми.
- Послуги, якими користуються тільки з нагоди. Наприклад, виготовлення ключів, ремонт взуття або евакуатор для поламаної машини. Для того, щоб знайти виконавця, клієнт не буде довго вивчати ринок.
- Повсякденні товари, тобто ті, які потрібні людині майже кожен день (хліб, сірники і так далі).
- Мережевий маркетинг. Крауд не зможе просунути цілий вид діяльності як такої. Він потрібен для забезпечення популярності чогось конкретного.
- Діяльність, що порушує чинне законодавство. Жоден фахівець не захоче працювати з подібним сайтом.
- Ресурси, які мають застарілий або відверто поганий, незручний дизайн. Починати потрібно з зовнішньої привабливої обгортки, а вже потім просувати сам бізнес.
Наступним кроком для успішного проведення крауд-маркетингу є вибір майданчика. Для найбільшої ефективності слід підібрати тематичні ресурси, які підходять вашому роду діяльності. Підійдуть ресурси з відгуками, різні форуми і довідники, блоги. Кому які майданчики підходять найбільше? Розглянемо кожен докладніше.
Типи крауд-маркетингових майданчиків
Сайти відгуків
Ресурси сильно нагадують електронний варіант офіційних книг скарг і пропозицій, які можна зустріти в кожній компанії, магазині, організації. Велика кількість користувачів постійно шукає там актуальну інформацію.
Найвідоміших представників таких сайтів можна знайти на першій же сторінці пошуковика. Зазвичай вони не мають конкретної тематики, адже обговорюється абсолютно все. Але можна пошукати і більш цілеспрямовані ресурси (наприклад, конкретно про косметику, різні розважальні заклади, туризм і так далі).
У кожного ресурсу будуть і недоліки. Тут їх кілька:
- Ретельна і довга перевірка публікацій. Модерація просто обов’язкова. При негативному рішенні модератора пропустити ваш коментар, відповіді можна не дочекатися зовсім.
- Відгуки слід розміщувати з різних IP адрес, оскільки цей фактор відслідковується і пости з однакових адрес просто видаляються.
Декілька порад:
- Більше подробиць і інформативності – створюйте коментарі обсягом не менше 1000 символів.
- Відгук повинен бути максимально природним. Ключові фрази або зухвало НЕ чесність (абсолютно безкоштовно, випадковість допомогла знайти компанію і т.д.) відштовхують публіку.
- Щоб не вигадувати з голови – візьміть за основу реальні подяки або зауваження ваших клієнтів.
Тематичні форуми
Форуми – це джерело зацікавлених користувачів. Тут діляться своїми проблемами, питають поради і просто знаходять однодумців. Саме тому грамотний крауд-маркетинг допоможе отримати пристойний приріст трафіку саме з цих майданчиків. Щоб швидко знайти форум потрібної тематики потрібно набрати в пошуку найпопулярніший ключ і фразу forum.
Недоліки:
- На таких майданчиках спілкування йде динамічно і активно – гілки постійно змінюються популярністю, і знайти свою тему, де жваво йде обговорення іноді складно.
- Рекламні повідомлення, або просто недоречні коментарі швидко будуть видалені.
- Суспільство форумів зазвичай різко і агресивно реагує на неточності, помилки або незнання. Реакція може бути прямо протилежною при найменшому відхиленні.
Що робити?
- Знайти тільки активні гілки форуму – ідеально, щоб останній коментар був залишений не менше місяця назад.
- Для написання відгуку слід використовувати давно зареєстрований, активний у всіх відносинах профіль.
- Якщо під цим відгуком з’явилися питання або інші коментарі, обов’язково потрібно відповідати і підтримувати розмову.
- Писати потрібно тільки по темі, без риторики і спаму.
Соціальні мережі
Великі спільноти завжди наповнені різноманітною інформацією. Тут можна знайти абсолютно все. Все просто: вбиваємо в пошук потрібне питання і отримуємо подібні коментарі, відгуки та відповіді. У таких обговореннях і потрібно залишати інформацію про себе, свій товар або компанію.
Другим дієвим інструментом в роботі з соцмережами є спеціальна програма або онлайн сервіс, що підбирає потрібну тематику, місто і ключові фрази. Це називається парсинг. Один з найвідоміших сервісів називається Лідсканер.
Недоліки:
- Профіль, з якого відправляються коментарі повинен бути реальним, а не фейковий.
- При переспамі можна отримати бан від адміністратора групи або блокування всього акаунта.
Корисно знати:
- Перед тим, як почати рекламний крауд в соціальному співтоваристві з нового облікового запису, обов’язково займіться його наповненням. Максимальне наповнення сторінки фотографіями, відео, друзями, передплатниками і так далі.
- Намагайтеся уникати прямої реклами.
Сайти запитань і відповідей
Майданчики відповідей і питань є чудовим грунтом для крауд-маркетингу. Знайти їх просто через звичайний пошук. Краще починати свій пост з навідного запитання. Наприклад, «Що вибрати …», «Що краще …», «Яка думка про …».
Недоліки:
- При розміщенні посилань на сторонні ресурси, їх можуть видалити, залишивши тільки саму відповідь або питання.
- Складання правильних тем. Часто складно придумати будь-які різноманітні питання, адже простіше написати «Як або де купити?».
Корисно знати:
- Обговорення потрібно провокувати. Додавайте суперечливу, але не негативну інформацію.
- Для кращого впровадження потрібно не просто рекламувати, потрібна життєва ситуація, яка могла б трапитися з кожним. Такі проблеми привертають більшу кількість людей.
- Для хорошого просування за допомогою сервісів питань і відповідей слід мати кілька активних профілів.
Різні довідники
Не варто забувати і про довідники всіх компаній, магазинів та інших організацій. В електронному вигляді можна не тільки знайти потрібну тематику, а й почитати відгуки, або їх написати. Згадка свого об’єкта – це відмінний шанс отримати потрібний результат.
Мінуси:
- Щоб отримати свою індивідуальну сторінку в довіднику, потрібно обов’язково заповнити поля свідоцтва про Державну реєстрацію і вказати свій телефон. Пізніше вам можуть зателефонувати для уточнення деяких питань.
- Не всі теми представлені в довіднику.
- Повідомлення можуть модеруватись дуже довго – від одного робочого тижня до цілого місяця.
Як діяти?
- Чим більше подробиць в заявці, тим краще і менше проблем в майбутньому.
- Краще відразу позначити свої переваги і незаперечні переваги.
- Обов’язково поставте посилання не тільки на свій сайт, але і на сторінки в соціальних мережах.
Останні рекомендації
Перш ніж починати постинг, обов’язково складіть графік своїх публікацій на обраних майданчиках. Кожен відгук або коментар повинен писатися саме під обраний сайт, а публікації не повинні з’являтися на ресурсах в один і той же день.
Щоб досягти хороших результатів і дійсно збільшити популярність бренду або товару, а також залучити цільову аудиторію, займатися крауд-маркетингом потрібно постійно. Щоб підтримувати високу репутацію, інтерес публіки повинно підігріватися регулярно. При відповідальному підході крауд-маркетинг дає вражаючі результати.
Потрібна допомога в просуванні вашого сайту, бренду, товарів чи послуг? Звертайтеся!