Крауд-маркетинг як спосіб просування


Крауд-маркетинг на форумах та інших ресурсах

Крауд-маркетинг на форумах та інших ресурсах

Під терміном крауд-маркетинг (від англійського crowd - «натовп», а також marketing - «реклама») розуміється комплекс з технологій прихованого типу маркетингу, що застосовується в глобальній мережі. У перелік інструментів такого методу входять:

  • спілкування на форумах в ролі учасників;
  • розгорнуті рекомендації на сайтах в форматі запитань-відповідей;
  • коментарі в новинних і тематичних статтях;
  • публікації коментарів і відгуків до конкретного товару, послуги або матеріалу (фото, відео та інше).

Іншими словами, крауд-маркетинг є сучасною і керованою версією експертної служби «бабусі на лавці» або сарафанного радіо. У цьому випадку інформація про характеристики та переваги об'єкта просування йде не від виробника до покупця, а від досвідчених (задоволених результатом) споживачів, будь то великий замовник або приватна особа.
Тобто грамотно розміщуючи інформацію про сайт на сервісах типу «питання-відповідь», в коментарях до блогів або на сайтах відповідної тематики, форумах або сайтах з відгуками, вдається прибрати ефект нав'язування. Такий тип реклами виглядає як рекомендація знайомого або добре поінформованого в питанні, але не зацікавленого у продажу людини.

Види крауд-просування

Для SEO-просування важливо оволодіти мистецтвом створення (отримання) посилань і грамотного їх розміщення. Тому що, всупереч очікуванням новачків, «більше» не означає «краще».
Пошукова система по відношенню до посилань, як обачний потенційний діловий партнер - дивиться на те, в якому колі ви спілкуєтеся. Якщо вас, як прекрасний сайт, рекомендує безліч сумнівних майданчиків, ви навряд чи викличете довіру. І зовсім іншу реакцію викличе кілька ділових рекомендацій від великих надійних джерел.
Невелике число якісних посилань з перевірених сайтів, що мають аналогічну або суміжну тематику з вашою діяльністю, дадуть на порядок кращий результат, ніж десятки посилань з маловідомих ресурсів. У цьому випадку сайт отримає приріст довіри пошукових систем, що спричинить поліпшення ранжирування, а також цінний додатковий трафік, який також вплине на позиції вашого сайту. А саме це і є метою крауд-маркетингу.

1. Форуми

Коли потрібно знайти скупчення цільової аудиторії, зацікавленої в продукті або послузі, можна і потрібно звернути увагу на форуми. Саме тут користувач готовий поділитися виниклою проблемою, отримати рекомендацію або знайти однодумця. І грамотний крауд-маркетинг дасть немале зростання трафіку і рейтингову вагу за рахунок таких сайтів.
Швидко відшукати серед нинішнього розмаїття форумів ресурс з потрібною тематикою дозволить простий прийом. У пошуковому рядку вводиться найбільш популярна ключова фраза і додається «inurl: forum».
При всіх перевагах сайти-форуми мають свої підводні камені, які можуть серйозно зіпсувати результат роботи:

  • Складність пошуку - за рахунок динамічності та активності листування на ресурсах подібного типу іноді йде чимало часу на те, щоб відшукати гілку з потрібною темою і досить живим обговоренням питань.
  • Важливо точно потрапити в тему розмови і не «спалитися», оскільки повідомлення, що носять навіть завуальований рекламний характер, видаляються дуже швидко. Та ж доля чекає коментарі, які не потрапляють в тему розмови.
  • Завсідники форумів досить обережні в спілкуванні з новачками, оскільки підозрюють їх в рекламних намірах. Крім цього, можливі дуже різкі відповіді на допущені в коментарі неточності. У підсумку, замість позитивної рекомендації, можна отримати негативну рекламу.
Як це можна подолати? Ось кілька дієвих прийомів:
  • Потрібно відшукати активну, регулярно оновлювану гілку повідомлень, тематика якої відповідає потрібній. Але щоб при цьому останній коментар був залишений не менше 30 днів тому.
  • При публікації відгуку або рекомендації необхідний активний обліковий запис, реєстрація і перші коментарі в якому зроблені мінімум кілька місяців тому.
  • Необхідно брати активну участь в обговоренні своєї теми. Коли під постом з'являються коментарі від інших користувачів, варто відповідати на питання і давати пояснення, підтримуючи розмову.
  • Написане має бути чітко в тему, без спаму і багатослів'я.

2. Сайти питань-відповідей

Ресурси, на яких користувачі задають конкретні питання, бажаючи отримати кілька розгорнутих відповідей - одна з кращих платформ для проведення крауд-маркетингу. Пошук подібного роду сайтів нескладний - досить ввести в пошуковику тип майданчиків, шо цікавить.
На таких сайтах можна виступати як в ролі експерта, так і в ролі автора запитання. У другому випадку запис варто почати не з прямого запитання «Де купити?», А з непрямого. Відмінними варіантами стануть: «Як вибрати», «Який якісніше», «Поділіться думкою про (назва товару або послуги».

Є кілька нюансів, на які важливо звернути увагу при роботі з такими сайтами:

  • Тут також не дуже вітається розміщення посилань на сторонні ресурси - висока ймовірність видалення.
  • Придумати відповідне до потрібної тематики і продукту питання насправді складніше, ніж здається, а тому робота може зайняти більше часу.
  • Необхідне створення провокації для початку активного обговорення. Можна розміщувати суперечливі, але не негативні факти.
  • Щоб розміщення крауд-посилання пройшло простіше і швидше, важливо подати інформацію через призму життєвої ситуації. Буде потрібно придумати історію, в якій міг опинитися кожен користувач. Це приверне більше читачів з числа цільової аудиторії.
  • Щоб мати можливість і задавати питання, і відповідати, і коментувати, варто завести кілька активних облікових записів.

3. Статті новинні, тематичні

На сайтах, де публікуються новини тематичного або загального характеру, часто доступна функція коментування статей. В такому форматі спілкування можуть виникнути бесіди, де і вийде розмістити посилання.
Пошук таких дискусій займає чимало часу. Але цей інструмент може в числі інших використовуватися в рамках загальної маркетингової кампанії.

4. Сайти відгуків

Дані актуальних маркетингових досліджень говорять про те, що вибір покупців останнім часом грунтується на довірі до продукту. Споживач готовий платити більш високу ціну, але за перевірений і надійний продукт від відповідального продавця. Понад дві третини замовників ретельно перевіряють відгуки про товар і компанії перед оформленням покупки.
Таким чином, можна повідомити цільовій аудиторії про компанію, опублікувавши про неї відгук з точки зору споживача на відповідному сайті. Мова йде про сайти відгуків, які збирають думки користувачів про різні товари в одному місці.
На українському ринку це, зокрема, такі ресурси, як otzyvua.net, revizion.ua. На цих сайтах кожен споживач може залишити своє враження про роботу з різного роду організаціями. Дані платформи можуть серйозно впливати на репутацію компанії. Позитивні приведуть до зростання попиту, негативні - до падіння, причому досить відчутного. Сама по собі реєстрація на великих сайтах відгуків хороша для компанії ще й тим, що спрощує отримання зворотного зв'язку від клієнтів.

5. Агрегатори

Не меншим числом відгуків багаті сайти, що працюють в форматі прайс-агрегатора. Ресурси, де представлені продукти однієї категорії, але від різних продавців, дозволяють порівняти ціни, умови обслуговування на одній сторінці.
Як і всюди, тут покупці залишають свої враження від використання продукту. Отже, потенційний замовник в першу чергу зверне увагу на магазин з найбільшим числом відгуків. І з великою ймовірністю саме там і зробить замовлення.
А тому створення акаунта свого магазину на подібного роду майданчиках також піде на користь. При цьому важливо, щоб сторінка продавця була заповнена, згідно з вимогами, а інформація про товар була гранично докладною.
Залишиться тільки наповнити сторінки з товарами ще й відгуками від «різних» клієнтів, написаних під різними IP-адресами.
Є у цього інструменту і негативна сторона. У разі напруженої конкурентної боротьби при створенні акаунта на сайті прайс-агрегатора його можуть атакувати замовні негативні відгуки від інших гравців ринку.

6. Соцмережі

Соцмережі, як платформа, спрямована на встановлення зв'язків і побудову відносин в суспільстві, також здатні принести користь в якості інструменту крауд-маркетингу. Тут також активно залишаються коментарі під записами будь-якої тематики. Тому, якщо грамотно розмістити коментар і забезпечувати активну дискусію в відгуках, можна отримати відмінну рекламу.
Важливо не переплутати це з окремим напрямком - SMM. Основа крауд-маркетингової програми - ведення роботи в коментарях (відгуках, питаннях-відповідях). Це спілкування безпосередньо між споживачами, де немає місця продавцю.
Вибір тематик в соціальних мережах настільки широкий, що можна без зусиль знайти потрібний запис з найбільшою концентрацією цільової аудиторії. Для цього і створені форми пошуку і спеціальні сервіси.
Також важливо розуміти, що для ефективної роботи потрібні якісні акаунти. Повністю заповнені і активні сторінки. Плюс варто утриматися від прямої і неприкритої реклами, а також розсилки спаму.

Як вбити основний брендовий запит свого сайту краудом

  • Знаходимо форум з відповідною нам регіональністю.
  • Беремо участь в обговоренні нашої тематики і залишаємо посилання з брендовим анкором на наш сайт.
  • Готово - через два місяці попри всі очікування картина позиції в Google за основним запитом вас сильно засмутить.

І начебто коменти в тему, і регіональність підходить. Так у чому ж справа? Упущено головне правило: перевірка якості майданчика. Виявилося, що форум, де було розміщене посилання, піддався DDoS атаці.
Очікувано, робляться спроби видалити коментар, але ця функція виявляється зламана на сайті. Також не вдається зв'язатися з адміністрацією майданчика, вони просто не виходять на зв'язок. Залишається тільки додати цю площадку в виняток GSC через Disavow tool і сподіватися, що Google перестане її враховувати.
Висновок: звертайте пильну увагу на якість майданчика, на можливість редагування і видалення розміщеного поста.

Ще кідька слів про крауд-маркетинг

Особливо тонким можна назвати мистецтво створення згадки (коментаря, що не містить посилання на сайт) про продукт або організацію в обговореннях (повідомлення, форуми, блоги). Процес розміщення дуже схожий на створення відгуку. Але тут точніше вибирається місце - сайти, де є найбільша кількість потенційних споживачів. В такому випадку побіжно згадується лише бренд (продукт, компанія). З урахуванням зацікавленості користувачів ресурсів в обговорюваній темі таке повідомлення часто має вражаючу ефективність.
Сьогоднішня модель поведінки будь-якого споживача така, що оформлення замовлення або купівлі продукції (послуги) передує дослідження відгуків, коментарів і рекомендацій в мережі. А крауд-маркетинг в цьому випадку дозволяє ненав'язливо направити покупця до вашого сайту, продукту або послуги.

Застосовуючи подібний підхід до просування, варто врахувати кілька неочевидних моментів. Це допоможе в досягненні кращих показників:

  • Не перестаратися. Величезне число посилань в мережі на новий продукт не виглядає для пошукової системи як природна згадка товару різними людьми, а тому сайт ігнорується. Кращим варіантом стане спілкування в декількох форумах, пов'язаних групах і спільнотах. Адже суть крауд-маркетингу в отриманні м'якого просування в процесі бесіди. Тут допустимо залучення соціальних мереж, відео та фото-сайтів, новинних порталів, онлайн-журналів, блогів (коментарів під записами).
  • Користуватися акаунтами відповідних тематик. Тобто обліковий запис, під яким публікуються відгуки, коментарі, відповіді-запитання та інша інформація, повинна відповідати тематиці продукту. Для прикладу: користувач Катерина - витончена натура, яка раніше шукала захоплюючі романи, красиві картини і милих тварин. Тепер вона стала публікувати на різних форумах повідомлення про, скажімо, інструменти або ремонтні роботи. Логічною реакцією пошукової програми стане ігнорування нової інформації, оскільки, найімовірніше, Каті або заплатили за публікацію відгуків, або її акаунт зламали з тією ж метою. Просування неприродне.
  • Про таку ж неприродність, як різка зміна інтересів, сигналізує і порожній профіль користувача. Новостворений обліковий запис, який не має докладної інформації в профілі та історії повідомлень, не викликає довіри. Інформація буде забанена пошуковиком. Щоб цього уникнути, важливо, щоб профіль мав історію запитів, пов'язану з потрібною вам тематикою.

Кому не допоможе крауд

Є ряд компаній, яким, ймовірно, не вдасться отримати користь з крауд-маркетингової кампанії просування:

  • Організації, чиї товари або послуги мають ситуативне застосування. Наприклад: пробивши колесо на великій трасі, водій в останню чергу полізе на форум, щоб отримати рекомендацію щодо кращого найближчого автосервісу від бувалих автолюбителів.
  • Компанії з вузьким профілем роботи. Тобто якщо організація пропонує рідкісні товари або послуги, їм навряд чи стане в нагоді прихована реклама. Цільова аудиторія, як правило, сама знаходить таких продавців.
  • Підприємства, орієнтовані на великі замовлення. Так, заводи, що виробляють промислове устаткування або важку техніку, навряд чи отримають своїх клієнтів через форуми та коментарі на сайтах.
  • Регіональні підприємства, чия діяльність спрямована на задоволення потреб місцевих жителів. Наприклад, магазин або перукарня в спальному районі.
  • Виробники та розповсюджувачі продуктів першої необхідності та частого використання (хлібобулочні вироби, вода та інші).
  • Компанії з «поганими» або застарілими сайтами. Перш ніж залучати відвідувачів на свій ресурс, потрібно переконатися, що вони затримаються на його сторінках.

Висновок

Підводячи підсумок, варто зазначити, що при грамотному плануванні крауд-маркетингова програма дозволяє досягти вражаючих результатів:

  • Помітно збільшується трафік в рамках заданих запитів.
  • Поліпшується впізнаваність компанії (бренду, торгової марки), формується позитивний імідж продукції або послуг.
  • При розміщенні записів з природним стилем оповіді, щирим враженням про товар потенційний клієнт проявить інтерес до торгової марки і певний товар, стане досліджувати описаний сайт. Адже не варто забувати про зниження частки відмови, що є найважливішим фактором у ранжируванні.
  • При правильній організації відбору майданчиків для публікації відбувається безпечне зростання позицій у видачі Google.

Підводні камені

Навіть з урахуванням всіх існуючих плюсів, метод має і цілком відчутні недоліки. Про ці небезпеки варто знати, приступаючи до розробки стратегії крауд-маркетингу:

  • Всі процедури - ручна робота, яку практично неможливо перевести в автоматичний режим. Прокачування акунтів і публікація відбувається вручну.
  • Високий ризик того, що аудиторія розкусить рекламну таємницю відкгуків або коментарів. Тоді ефект буде зворотним від бажаного. У крауд-маркетингу важлива тонкість.
  • Є небезпека зниження результатів пошукових видач при відхиленні від правил по розміщенню посилань.
  • Істотні витрати часу на реалізацію програми. Для коректної роботи крауд-маркетингових заходів потрібна постійна робота з пошуку майданчиків, створення і прокачування акаунтів, розміщення посилань.


Ви можете завантажити і заповнити бриф щоб надати більше інформації розробнику щодо деталей майбутнього ресурсу

Бриф на розробку сайту Бриф на розробку лендінга Бриф на розробку додатку

Наші послуги

Створення сайтів Обслуговування сайтів Просування сайтів Інші послуги

Надіслати повідомлення