Коли робота над створенням інтернет-магазину закінчена, приходить час продажів. Чи будуть у сайту відвідувачі та покупці? Успішність його роботи залежить від декількох факторів. Одним з найважливіших умов комерційного успіху інтернет-магазину є якісне просування. Розкрутка інтернет магазину дозволить збільшити продажі. З нашого матеріалу ви дізнаєтеся, як розкрутити інтернет-магазин в стислі терміни, які техніки використовувати для просування бренду, товарів і контенту.
Як розкрутити інтернет-магазин з нуля
Новому інтернет-магазину крім продажів потрібне підвищення впізнаваності і лояльності. Для вирішення цих завдань необхідно постійно покращувати і розвивати сайт, працювати з юзабіліті і контентом. Всі ці цілі реалізуються через оптимізацію сайту, яка включає внутрішні і зовнішні методи.
Внутрішня оптимізація інтернет-магазину
Одним з найважливіших показників успішності інтернет-проекту є його місце в пошуковій видачі. Щоб отримати високі позиції, необхідно опрацювати наступні питання просування:
1) Скласти семантичне ядро
Семантичне ядро сайту являє собою набір ключових слів або фраз, за якими інтернет-магазин буде просуватися в пошуку. Збір запитів для семантичного ядра – основа основ оптимізації. Кожен раз, коли користувач вводить якийсь запит, пошукова система повинна визначити, які сайти йому показати з сотень тисяч можливих сторінок. Саме тому важливо ретельно підбирати ключові запити, щоб пошуковик видав сайт вашого інтернет-магазину у відповідь на відповідний запит. Збір семантичного ядра починається з мозкового штурму, під час якого потрібно зібрати основні запити за тематикою, виходячи зі здорового глузду. Продумайте, які ключові слова характеризують ваш магазин, що входить в асортимент. Коли ваша фантазія вичерпається, до підбору ключових запитів потрібно підключити онлайн-інструменти.
Також необхідно пам’ятати, що загальні запити, наприклад, “вікна”, “басейни”, “автомобілі” непридатні для комерційного просування. Реальніше і вигідніше просувати моделі вікон, конкретні марки і моделі автомобілів і т.д. Щоб розширити список запитів, необхідно проаналізувати сайти конкурентів. За допомогою спеціалізованих сервісів (наприклад, Megaindex, Serpstat, Semrush) ви зможете виявити, за якими фразами просуваються ваші конкуренти. Ті запити, за якими Яндекс і Google показують позицію сайту-конкурента не нижче 30, варто додати в свою таблицю ключових запитів. Після збору всіх ключів необхідно вручну видалити непотрібні (або сміттєві) запити – тобто ті ключі, які не приведуть трафік на ваш сайт. Все, що залишилося після видалення – ваше семантичне ядро. Якщо у вас дуже великий асортимент товарів, то для допомоги в зборі та автоматизації обробки запитів можна використовувати програмні продукти.
2) Згрупувати запити
Наступний крок – групування запитів. Після закінчення етапу збору ключових запитів, коли ваше семантичне ядро готове, необхідно згрупувати ключові слова за групами. Кожна група розташовується на своїй окремій сторінці. Для правильного групування потрібно розподілити запити по сторінках, перевірити, чи можуть бути сусідами запити на одній сторінці. Приклад: запити “позолочений наручний годинник”, “купити позолочений наручний годинник” повинні розташовуватися на одній сторінці магазину. Часто на цьому етапі виникає необхідність створити нові сторінки. Якщо у вас невелика кількість ключів, то ви можете зробити групування вручну, але коли їх кількість визначається тисячами або навіть десятками тисяч, має сенс проводити групування автоматично за допомогою програми Key Collector. Правильне групування підвищує конверсію – користувач скоріше купить товар, якщо він відразу потрапляє на потрібну сторінку з запитуваним товаром.
3) Проаналізуйте сайти конкурентів
Аналізуючи сайти конкурентів, ви можете не тільки отримати додаткові ключові запити для розкрутки, але і в цілому оцінити рівень конкуренції у вашій ніші, оцінити кількість посилань. Знайти конкурентів можна як вручну, вбивши в рядок пошуку пошукові запити, так і за допомогою веб-інструментів. Аналізуючи сайт конкурента, оцініть юзабіліті, подивіться, що вам здається особливо зручним, а що не дуже, перегляньте сторінки різних рівнів вкладеності.
За допомогою сайтів аналізу посилань, наприклад backlinkwatch.com, ви зможете оцінити обсяг і якість зворотних посилань ваших конкурентів, дізнатися, які сайти-донори вони вибрали для просування інтернет-магазину і використовувати цю інформацію при створенні своєї стратегії нарощування посилальної маси.
4) Проведіть технічний аудит сайту
Технічні помилки негативно впливають на індексацію сайту. Ранжування сайту страждає через наявність дублів і сміттєвих сторінок. Від дублів потрібно обов’язково позбавлятися, тому що вони створюють безліч проблем. За один прохід пошуковий робот може проіндексувати певну кількість сторінок, але якщо на сайті є дублі, то замість того, щоб індексувати потрібні сторінки, він індексує їх. Крім того, дві однакові сторінки під один запит руйнують систему внутрішньої перелінковки.
Сторінки з www і без www є найтиповішими дублями. Крім цього, до дублів відносяться сторінки зі слешем ( “/”) і без слеша, сторінки з index.html і без. Щоб розібратися з дублями, потрібно використовувати 301 редирект.
Оптимізуйте час завантаження сайту
Прийнятна швидкість завантаження сторінки – 1 секунда. Повільне завантаження сайту може відбуватися з різних причин: в ряді випадків необхідно зменшити кількість запитів до сервера, об’єднати CSS-файли, оптимізувати зображення або код, стиснути скрипти. Коли ви будете тестувати швидкість, сервіс, за допомогою якого ви проводите перевірку, дасть вам рекомендації по скороченню часу завантаження.
Використовуйте карту сайту
– вона розповість роботам, які сторінки на вашому сайті підлягають індексації. Карта в xml-форматі дає можливість роботу проіндексувати весь сайт, тому в неї треба вписати всі сторінки інтернет-магазину. Створити карту сайту можна онлайн, або використовуючи плагін системи керування. Крім того, багато CMS дають можливість налаштувати карту сайту так, щоб вона автоматично оновлювалася при оновленні сайту.
Перевіряйте посилання, сторінки з помилками і т.д.
За допомогою ряду програм (наприклад, Xenu Link Sleuth або Screaming frog SEO spider) ви можете просканувати всі сторінки сайту, знайти биті посилання, переглянути title сторінок, знайти сторінки з помилкою 404 і виправити їх.
5) Використовуйте мета-теги
При проведенні комплексної оптимізації сайту не обійтися без мета-тегів. Мета-теги надають пошуковим роботам інформацію про сторінку. Зараз найвпливовішими тегами є title і description. Їх вміст завжди має бути унікальним. Тег title може включати 1-2 ключових запиту і не повинен перевищувати 70 символів. У тезі description міститься короткий опис сторінки, на якій знаходиться користувач. При заповненні мета-тега description потрібно вкластися в 170-200 символів – опис, що виходить за ці рамки, не показуватиметься повністю. У description потрібно використовувати ключові запити сторінки, але не більше 3-4. Найбільш частотні запити розміщуються на початку. Текст тега повинен бути простим і зрозумілим, без загальних фраз. Одночасно потрібно зробити його привабливим для користувача і описати в ньому переваги товару. На кожній сторінці сайту повинен бути присутнім заголовок h1, в якому теж міститься ключовий запит.
6) Розкручуйте інтернет-магазин, використовуючи перелінковку
Чим довше ви утримуєте користувача на своєму сайті, тим вище ймовірність того, що він зробить покупку. Для цього необхідно провести внутрішню перелінковку – проставити на сайті посилання на інші сторінки вашого інтернет-магазину – чим більше, тим краще. Таким чином ви “супроводжуєте” покупця по сайту і допомагаєте йому знайти те, що він хоче. Крім цього, внутрішня перелінковка – це настройка внутрішніх посилань сайту з метою передачі ваги на задані сторінки. Якісна внутрішня перелінковка дозволяє розкрутити інтернет-магазин в більш короткі терміни.
Спрощено, типовий інтернет-магазин можна представити у вигляді головної сторінки, сторінок-категорій і сторінок з картками товарів. Щоб прискорити розкрутку інтернет-магазину, дотримуйтеся наступних правил перелінковки:
- Використовуйте пряме входження ключового слова в анкорі внутрішнього посилання;
- Зі сторінки товару ставте посилання на інші товари тієї ж категорії. Робіть посилання візуальними і простими;
- Ставте посилання зі сторінки товару на сторінку категорії, до якої він належить і, навпаки.
- Зі сторінок категорій і товарів ставте посилання на інший контент, який є на вашому сайті – освітній або розважальний (наприклад, в блозі). Такий контент підвищує рівень довіри до сайту, підсилює вашу авторитетність в очах покупця;
- Робіть посилання зі сторінок товарів на порівняльні огляди продуктів, відео-огляди товарів, на сторінці яких знаходяться користувачі;
- Використовуйте модулі “Ви дивилися”, “Схожі товари”, “Покупці, які купили цей товар, також купили”, “З цим товаром часто купують” і т.д .;
- У картці товару робіть посилання на такі ж товари, але інших брендів.
Використовуючи перелінковку, ви не тільки розкручуєте магазин з точки зору оптимізації, але і збільшуєте продажі, пропонуючи покупцям супутні товари або аксесуари. Наприклад, якщо покупець вибрав ялинку, за допомогою перелінковки ви можете запропонувати йому набір ялинкових іграшок або гірлянду.
7) Поліпшуйте юзабіліті
- Сторінка продукту – ваш шанс спонукати покупця зробити покупку. Перебуваючи на сторінці картки товару, покупець очікує знайти вичерпну інформацію про продукт. Оскільки інтернет давно став візуальним, необхідно розміщувати тільки високоякісні фотографії з високою роздільною здатністю, додавати відео-огляди. При цьому хороші зображення не повинні використовуватися на шкоду швидкості завантаження.
- Покупцеві потрібно докладний опис товарів, однак місце на сторінці обмежене. Потрібно дати інформацію про продукт, оплату і доставку і при цьому не захарастити сторінку. Щоб вона була зручною, при великій кількості інформації можна використовувати табулятори і вкладки.
- Заклик до дії – CTA (call-to-action). Правильно складений CTA прекрасно керує процесом покупок. При цьому є кілька очевидних правил створення CTA: він повинен бути яскравим, коротким, націленим на дію. Хочете збільшити конверсію більше ніж на 500% – попрацюйте над CTA свого магазину.
- Форми реєстрації. Тут діє правило: менше – краще. Чим більше полів ви просите заповнити, тим вище шанси, що покупець відмовиться від заповнення і почне шукати товар в іншому місці. Обійдіться мінімальною кількістю полів.
- Купівля в один клік. Відсутність можливості купити товар в один клік – великий недолік для інтернет-магазину. Особливо це важливо для магазинів, де покупець купує одну товарну одиницю. Спростіть життя покупцеві – і він знову прийде за покупкою.
Інші додаткові сервіси та елементи юзабіліті інтернет-магазину:
- Форма пошуку по сайту;
- Контакти;
- Доступність різних форм оплати (електронні гроші, готівкові кур’єру, банківські картки і т.д.);
- Онлайн-консультант;
- Збільшення фото товару;
- Інформування про статус замовлення через SМS;
- Блог.
8) Працюйте над контентом
Створення якісних і унікальних текстів лежить в основі робіт по розкрутці інтернет-магазину. Пошуковики оголосили війну переоптимізації сторінок – ненатуральні і безглузді тексти понижують рейтинги. Тому пишіть для користувачів і використовуйте розумну кількість ключових слів. Діліть тексти на абзаци – так вони стають більш читабельними. Щоб визначити оптимальну довжину текстів, орієнтуйтеся на своїх конкурентів з топу. Не давайте сайту простоювати – публікація нового контенту на сайті подобається пошуковим системам, це показує, що сайт розвивається.
Картки товару – основний вид контенту інтернет-магазинів. Одним покупцям важливі описи, іншим – картинки, а вам необхідно відповісти на всі питання на одній сторінці. Для деяких видів товарів відмінним видом контенту є огляди – наприклад, у випадку побутової техніки. При написанні подібних оглядів використовується метод “властивість-вигода”, коли товар описується з точки зору переваг, які отримує покупець при покупці. Подібні огляди добре підвищують конверсію.
Понад 70% користувачів не зроблять покупку, не ознайомившись з відгуками про товар. Користувачі довіряють цим видом контенту, і тут важливо розміщувати людські, натуральні відгуки.
У розділі новин сайту потрібно повідомляти про акції, спеціальні пропозиції, а також про новинки. Ведення блогу допомагає просуванню інтернет-магазину, тому що можливості додавання якісного контенту в блог майже не обмежені. Інтерв’ю з модними блогерами, експертні думки від представників лідерів ринку – подібний контент цікавий читачам і приваблює потенційних покупців. Пишіть порівняльні огляди, розважальні та іміджеві статті.
Місце зовнішньої оптимізації в розкрутці інтернет-магазину
Зовнішнє просування онлайн-магазину полягає в нарощуванні посилальної маси. Незважаючи на явний рух в сторону якісного контенту і внутрішньої оптимізації, зовнішні посилання і раніше роблять значний вплив на ранжування. Пошукові системи враховують кількість і якість ресурсів, які посилаються на сайт. Отримати зворотні посилання можна або через покупку на біржах, або ручним проставлянням на обраних вами майданчиках – каталогах, соціальних мережах і т.д. Куплені посилання можуть бути тимчасовими (орендованими) або вічними. Якісні вічні посилання кращі, оскільки пошукові системи навчилися обчислювати тимчасові орендовані посилання, і, в підсумку, вони не приносять користі.
Однак, якщо у вас інтернет-магазин з великим асортиментом і величезною кількістю запитів, то використовувати просування вічними посиланнями є неможливим. Тоді слід звернутися до тимчасових посилань з уважним відбором сайтів-донорів, поступовим, повільним нарощуванням, постійним продовженням дії посилання і використанням природних текстів. Такі посилання повинні розбавлятися природними посиланнями з соцмереж, форумів, сервісів «питання-відповідь», коментарів на релевантних тематичних сайтах.
Тексти для посилань можуть містити пошукові запити і їх варіації, або містити природний текст. Природні посилання можуть бути у вигляді адреси сайту, у вигляді адреси окремої сторінки сайту, містити загальні слова «тут», «дивіться посилання» та ін.. При можливості до або після посилання з природним текстом варто поставити текст, що включає ваш ключовий запит. Посилання з природними ключами більш безпечні для сайту, а посилання з точним входженням – більш ефективні для розкрутки, але при великому відсотку зворотних посилань, що містять точні ключові запити, підвищується ризик потрапити під фільтр. Тому слід дотримуватися золотої середини, а також враховувати вік сайту. Для молодих сайтів відсоток натуральних текстів в посиланнях повинен бути високим.
Найбезпечніший і ефективний спосіб нарощування посилальної маси – це закупівля вічних посилань в статтях на ретельно відібраних сайтах. Основні біржі, де можна купити вічні посилання – Gogetlinks, Miralinks, Rotapost, Webartex. Для покупки орендованих посилань можна звернутися на біржі Sape або Mainlink. Сайти-агрегатори (Seopult, Мегаіндекс) самі підбирають ключові запити, анкор і закуповують посилання (як вічні, так і тимчасові). Що стосується безкоштовних посилань, то вони не тільки працюють не гірше платних, а й стають все більш ефективними, і відповідно, актуальними. Для їх розміщення важливо використовувати незаспамлені, трастові сайти, якісні унікальні тексти і описи, і ретельно підходити до складання текстів посилань.
Місця для розміщення безкоштовних посилань:
- Каталоги інтернет-магазинів
- Каталоги фірм
- Сайти для розміщення прес-релізів
- Дошки оголошень
- Форуми
- Соціальні мережі
- Каталоги статей
- RSS-агрегатори.
Як розкрутити інтернет-магазин через соціальні мережі
Керівники інтернет-магазинів переводять частину своєї реклами в соціальні мережі, оскільки це стало місцем зустрічі з цільовою аудиторією. Учасники соціальних мереж шукають спілкування в цікавих для них тематичних групах. Книголюби обговорюють нові книги, рибалки – рибальські снасті і т.д. Використовуючи рекламу у відповідних спільнотах можна і розкручувати свій інтернет-магазин, і продавати товари, цікаві для даної групи. Багато хто недооцінює можливості, що надаються мікроблогом Twitter для розкрутки інтернет-магазинів. Насправді Twitter може виявитися дуже корисним для просування, тому що посилання з Twitter глобально прискорюють індексацію в пошукових системах.
Контекстна реклама як метод просування інтернет-магазину
Існує швидкий спосіб залучення цільового трафіку на сайт – через платну контекстну рекламу Google Ads. Запорукою успішності рекламної кампанії є правильний підбір ключових слів. При створенні оголошення ви зможете налаштувати географічний таргетинг, тим самим показувати оголошення в тому регіоні, в якому вам потрібні продажі. Оплата здійснюється за кліки користувача по вашому оголошенні – тобто за перехід на ваш сайт. Клікабельність оголошення обчислюється за простою формулою: CTR = число кліків / число показів. При збільшенні CTR зменшується ціна за клік. Ключ до підвищення CTR – правильні, клікабельні оголошення з хорошими заголовками. Крім того, ціна за клік залежить від регіону і конкурентності ключового запиту.
Підіб’ємо підсумки: Розкручувати інтернет-магазин можна як платними, так і безкоштовними методами, а ідеальна стратегія – об’єднання різних методів, тестування і практика.