Тому що мета SEO – це високе ранжування в топах пошукових систем, а оскільки ТОПи формуються ранжуванням і сайти завжди конкурують між собою, то більш активні конкуренти займають ТОП замість пасивних сайтів. Тому потрібно розвивати веб-сайт і підвищувати його релевантність.
“Святе місце пустим не буває”. Тут треба розуміти, що самі по собі перші позиції в пошуковій видачі по комерційній тематиці завжди хтось займає. Отже, якщо не ви, то ваші конкуренти отримують заповітних відвідувачів – потенційних покупців. Тому одного разу зайнявши високі позиції в пошуку по цільових запитах, сайт буде постійно піддаватися жорсткому пресингу з боку поки не настільки успішних, але працюючих конкурентів.
Підтримувати високі позиції як правило простіше, ніж просувати сайт з низів до вершин. Тим більше прикро, коли, завоювавши їх, веб-ресурс припиняє розвиватися. Власник припускається помилки, вирішуючи заощадити на SEO-просуванні – і обманюючи таким чином сам себе. Мета нашої роботи – це всі запити тематики клієнта на перших місцях усіх пошукових систем. Природно, мета утопічна і в реальності недосяжна, але прагнення до цієї максимально завищеної планки дає довготривале зростання і підтримку сайту в пошуку, дає стимул ніколи не зупинятися і не розслаблятися.
SEO – це потужний, але інертний інструмент
І в цьому є свої плюси і мінуси. SEO справедливо порівнюють (або співвідносять) з контекстною рекламою. Обидва інструменти digital-маркетингу відносяться до пошуку, утворюючи разом SEM (Search Engine Marketing). Більш того, вартість SEO і контексту взаємозалежні, вони врівноважують один одного. Клієнт завжди вибирає, у що вкладати, і, як правило, вибирає більш дешеві і ефективні методи, збільшуючи конкурентність і підвищуючи ціну входу. При цьому найбільш правильна стратегія – не вибирати між цими двома інструментами, а використовувати їх разом, доповнюючи і підсилюючи ефект від реклами в пошуку.
Якщо порівнювати SEO з контекстом, то, заплативши за кліки в Adwords, можна вже в цей день отримувати відвідувачів на сайт; просуваючи ж веб-ресурс за допомогою SEO, ми завжди знаходимося в очікуванні реакції пошукових систем на зміни і оптимізацію сайту. SEO-роботи протяжні в часі: нарощується контент, веб-сайт, що просувається, стає все більш популярним серед інших сайтів мережі, і, вже як відображення цих заходів, пошукові системи переглядають його шанси на високі позиції.
Разом з тим сучасне якісне SEO – це завжди підвищення якості сайту: робота з конверсією, аналітика, оптимізація поведінкових сценаріїв і, як результат, підвищення конверсії веб-сайту з усіх його відвідувачів з усіх можливих каналів, в тому числі і з контекстної реклами.
І коли компанія отримує в результаті добре проведеного протягом, наприклад, 6-12 місяців SEO-просування цільові позиції, трафік і продажу, вона продовжить їх отримувати, навіть припинивши SEO – і, можливо, досить тривалий час. Адже ефект SEO такий же інертний, як і зростання позицій сайту: пошукові системи із затримкою помітять відсутність спрямованих SEO змін і з затримкою відреагують на нього. Але вірним рішенням було б оновити цільові запити, розширити семантику і продовжити SEO-просування, дозволивши «горщику варити далі».
Переваги постійної роботи по SEO-просуванню
Крім підтримки і зростання позицій сайту по цільових запитах в пошуку, є й інші важливі переваги, що випливають з особливостей роботи пошукових систем.
Пошукові системи безперервно вдосконалюють свої механізми, намагаючись поліпшити якість пошуку. Ці механізми – алгоритми – це звід критеріїв і правил, на підставі яких пошуковики вирішують, хто буде вище, а хто нижче. Професійні SEO-компанії завжди в тренді таких змін, і сайти на підтримці SEO-спеціаліста приводяться у відповідність з мінливими алгоритмами: завдяки цьому вони розвиваються і не втрачають актуальності.
З іншого боку, інтереси аудиторії теж не константа, а значить, буде змінюватися і семантика. Тому повинні змінюватися і сайт, і його SEO-оптимізація, щоб не втрачати аудиторію.
Яких робіт по SEO-просуванню не буває багато
Завжди добре, коли сайт містить багато корисного, потрібного, відповідного інтересам користувача (тобто містить ключові запити тематики). Тому постійна робота над створенням якісного контенту буде підвищувати ефективність і корисність ресурсу, розширювати його семантику. При цьому важливо, щоб в роботі над контентом обов’язково брав участь SEO-фахівець, щоб нові матеріали включали в себе ключові запити в потрібних місцях і пропорціях. Це допоможе таким текстам потрапляти в видачу і збирати тематичний трафік.
Також значимість веб-сайту в мережі збільшується з ростом кількості посилань на нього. Пошукові системи враховують цей важливий фактор ранжування, і чим більше якісних природних посилань веде на сайт, тим вище його позиції. Можна однозначно сказати, що чим більше хороших природних посилань вказують на сторінки цільового сайту зі значущих і якісних ресурсів, тим краще для нього. Тому цілеспрямовані роботи SEO-фахівців з нарощування посилальної маси має сенс проводити постійно.
Використовуйте SEO як інструмент залучення аудиторії на сайті мудро і не зупиняйтеся на досягнутому. Сайт, як і бізнес, не може стояти на місці – він або розвивається, або в’яне. Будьте ближче до своєї аудиторії, вивчайте її інтереси і працюйте над тим, щоб ваш веб-ресурс був орієнтований на неї, залучав і конвертував її. Пам’ятайте – все досягається постійністю і це точно про SEO!